Σεπτεμβρίου 26, 2021

Εναλλακτικά

Κανείς δε μπορεί να μας κακοποιήσει όσο ο ίδιος μας ο εαυτός. Πόσες φορές πρέπει να πληρώσουμε για ένα μας λάθος; Άπειρες φορές ή τόσες όσες θα χρειαστούν μέχρι να συγχωρήσουμε, να αποδεχτούμε και να αγαπήσουμε τον εαυτό μας. Ενώ τα υπόλοιπα ζώα πληρώνουν μονάχα μια φορά για κάθε λάθος που κάνουν, ο άνθρωπος είναι το μοναδικό ζώο πάνω στη γη που πληρώνει χιλιάδες φορές για το ίδιο λάθος. Εμείς έχουμε ισχυρή μνήμη. Κάνουμε ένα λάθος, κρίνουμε τον εαυτό μας σύμφωνα με το προσωπικό σύστημα των πεποιθήσεων μας, τον θεωρούμε ένοχο και του επιβάλουμε την τιμωρία. Αν υπήρχε πραγματική δικαιοσύνη αυτό θα συνέβαινε μια φορά και θα αρκούσε. Ωστόσο εμείς κάθε φορά που θυμόμαστε το παράπτωμα, κρίνουμε ξανά τον εαυτό μας, τον ξανακαταδικάζουμε και τον τιμωρούμε ξανά και ξανά και ξανά…

Σ’ αυτή την αέναο τιμωρία συμβάλλουν δυστυχώς και οι συνοδοιπόροι μας. Αν είμαστε παντρεμένοι, ο σύντροφος μας σπεύδει να μας υπενθυμίσει κι αυτός το λάθος μας, ώστε να μας βοηθήσει να κρίνουμε πάλι τον εαυτό μας, να τον καταδικάσουμε και για άλλη μια φορά να τον τιμωρήσουμε. Πόσες φορές αλήθεια δεν κάνουμε τον σύντροφό μας ή το παιδί μας να πληρώσουν για το ίδιο λάθος; Κάθε φορά που θυμόμαστε το λάθος, τους κατηγορούμε ξανά και τους ποτίζουμε με όλο εκείνο το συναισθηματικό δηλητήριο που παράγει η αίσθηση της αδικίας κι έπειτα τους αναγκάζουμε να πληρώσουν για το ίδιο λάθος. Είναι δικαιοσύνη αυτό;

Νιώθουμε δυστυχώς την ανάγκη να είμαστε αποδεχτοί και αγαπητοί από τους άλλους γι’ αυτό και συνήθως καταρρέουμε ψυχολογικά όταν μας κρίνουν και τραυματίζουν την εικόνα που προσπαθούμε να χτίσουμε, αλλά δεν μπορούμε να δεχτούμε και να αγαπήσουμε τον εαυτό μας. Όσο περισσότερο αγαπάμε τον εαυτό μας, τόσο λιγότερο τον κακοποιούμε. Η αυτοκακοποίηση προέρχεται από την απόρριψη του εαυτού και αυτή με τη σειρά της προέρχεται από μια εικόνα του τέλειου που ποτέ δεν μπορούμε να φτάσουμε. Το πρότυπο της τελειότητας που έχουμε δημιουργήσει είναι ο λόγος για τον οποίο απορρίπτουμε τον εαυτό μας, ο λόγος για τον οποίο δεν αποδεχόμαστε ούτε τον εαυτό μας, ούτε τους άλλους όπως πραγματικά είναι. Αναρτήθηκε από delta

http://nekthl.blogspot.com/

Εναλλακτικά

Το σύμπαν λειτουργεί με μυστήριους τρόπους και συνεχώς δουλεύει για σένα.

Ξέρω πόσο πολύ πονάει. Μπορώ να δω τα συναισθήματα σου στο πρόσωπο σου. Μπορώ να δω τα συμπτώματα του πόνου σου στο σώμα σου. Μπορώ να δω τα σημάδια στην καρδιά σου. Μπορώ να αισθανθώ την θλίψη στην ψυχή σου. Μπορώ να δω το εξαντλημένο σώμα σου που από την κατάθλιψη δεν μπορείς καν να φας. Μπορώ να νιώσω την απάθεια σου για όλα όσα κάποτε σου έδιναν χαρά.


Ξέρω πως είναι. Ξέρω πως κάθε νύχτα δεν μπορείς να κοιμηθείς και ότι κάθε πρωινό είναι ακόμα μια μάχη για επιβίωση.

Ξέρω πως είναι να χάνεις την θέληση για ζωή.

Αλλά άσε με να σου πω κάτι.

Αυτό δεν μπορεί να είναι το τέλος.

Δεν μπορείς απλά να τα παρατήσεις. Έχεις μια ολόκληρη ζωή μπροστά σου. Καταλαβαίνω ότι είναι πάρα πολύ για σένα, πως έχεις χάσει και την ελάχιστη πίστη από την καρδιά σου. Αλλά υπάρχουν τόσα πολλά περισσότερα που σε περιμένουν.

Δεν θα σε αφήσω να χάσεις τον εαυτό σου στον κόσμο της απελπισίας και της απόγνωσης σου. Δεν θα σε αφήσω να πνιγείς στον πόνο σου. Μπορεί να έχεις χάσει την πίστη σου αλλά είμαι εδώ για να σου την ξαναφέρω.


Να θυμάσαι αυτό. Το ότι τελείωσες ένα κεφάλαιο σημαίνει ότι μπορείς να πας στο επόμενο. Ξέρεις πως πάει, όταν μια πόρτα κλείνει μία άλλη ανοίγει. Είναι ένα φυσικό μέρος του ταξιδιού που λέγεται ζωή.

Οπότε πίστεψε με όταν λέω αυτό. Το Σύμπαν έχει κάτι καλύτερο για σένα. Είναι βέβαιο. Απλώς πρέπει να ακολουθήσεις τα σημάδια, να αποδεχτείς την θεϊκή παρέμβαση και να εμπιστευτείς την εσωτερική φωνή σου.

Ξέρω πως η καρδιά σου έχει πληγωθεί αλλά πρέπει να πιστέψεις ότι σπουδαία πράγματα έρχονται στον δρόμο σου. Το σύμπαν λειτουργεί όντως με μυστήριους τρόπους. Συνεχώς δουλεύει για σένα. Ακόμα και όταν η ζωή σε αναγκάζει να περάσεις από σκοτεινούς και δύσκολους δρόμους. Ακόμα και όταν η ζωή προκαλεί την ψυχική και συναισθηματική σου δύναμη. Ακόμα και όταν σε πληγώνει.

Επειδή μπορεί να μην το βλέπεις τώρα, αλλά στο τέλος όλα έρχονται στην θέση τους. Όλα αυτά που σου συνέβησαν σε έκαναν το άτομο που είσαι τώρα. Επομένως, αυτό που είσαι σήμερα, αυτή τη στιγμή, θα επηρεάσει το μέλλον σου.

Να έχεις πίστη. Και ποτέ μην εγκαταλείψεις τα όνειρα σου.

Καλύτερα πράγματα έρχονται. Το υπόσχομαι.

Μαγεία Τ.https://www.awakengr.com/

Εναλλακτικά

Η αφύπνιση της Κουνταλινι είναι ένα κεντρικό ζήτημα στην Σύγχρονη μαγεία, και έχει αφομοιώσει την κεντρική της έννοια από την Αυθεντική Ταντρική πηγή της Ενέργειας Κουνταλινι.

Αν και αυτή η έννοια παρουσιάστηκε στον Δυτικό Αποκρυφισμό από Θεοσοφιστές όπως ο Alice Bailey και ο C.W Leadbeather, χρειάστηκαν τα λεπτομερή γραπτά των Arthur Avalon & Aleister Crowley για να ξεκινήσει η αναζήτηση της ενέργειας Κουνταλινι και της εμπειρίας από μεγάλους αριθμούς Αποκρυφιστών.

O Crowley συγκεκριμένα ήταν εκείνος που παρέδωσε μία σύνθεση Δυτικών και Ανατολικών πρακτικών Μαγείας ως κληρονομιά στους Μελλοντικούς Αποκρυφιστές με μία αναλυτική προσέγγιση της εμπειρίας της Κουνταλινι, αναγνωρίζοντάς την ως την «Κεντρική Μαγική Δύναμη» στον ανθρώπινο οργανισμό. Οι ενθουσιώδεις πειραματισμοί του Crowley με Απαγορευμένες ουσίες και Σεξουαλική μαγεία ήταν μια κραυγή απόσπασης από τον «Πνευματικό Ασκητισμό» που εξασκούσαν πολλοί από τους ομοιδεάτες του. Και ενώ η Πνευματικότητα αντιμετωπιζόταν εν γένει με Φιλοσοφικούς όρους που απέρριπταν την Σωματική εμπειρία, ο Crowley έθεσε τα θεμέλια μίας Δυτικής προσέγγισης για την ανάπτυξη που συνδύαζε τον Ψυχικό μα και τον σωματικό τομέα της εμπειρίας.

Ήταν η δεκαετία του 60’ και η άφιξη της «Ψυχεδελικής Εποχής» που αυτή η προσέγγιση έγινε ευρέως διαδεδομένη και έτυχε σοβαρής προσοχής. Αυτή η δεκαετία έκρυβε τις απαρχές εκείνου που ο Τίμοθι Λίρι ονόμαζε «Ηδονική Τεχνολογία» – η ανακάλυψη της απόλαυσης αντί του περιορισμού μέσα από τις απαγορευμένες ουσίες, την ανεπτυγμένη σεξουαλικότητα, τον χορό, την μουσική , την γιόγκα κ.α! Η «Ψυχεδελική Εποχή» έφερε επίσης μία «Απόκρυφη Αναγέννηση» με συγκεκριμένο ενδιαφέρον σε Ηδονιστικές τεχνικές Μαγείας όπως το Τάντρα και το «Θέλημα»,την μαγική σέκτα του Crowley.

Μέσα από αυτή την Συνειδησιακή έκρηξη επήλθαν και οι εξελίξεις στην μαγική θεώρηση και πρακτική της δεκαετίας του 1970, και συγκεκριμένα στην Έκθεση του Kenneth Grant για τον Crowley,τις Ταντρικές διδαχές και την εργασία του Austin Osman Spare. «Θεληματικά» περιοδικά της εποχής όπως τα SOThIS, Agape & New Equinox μετέδωσαν σημεία κλειδιά για την εξέλιξη των Μαγικών πρακτικών και διδαχών. Η Ενσυναίσθηση της φυσιολογικής φύσης των έντονων καταστάσεων συνειδητότητας εξαπλωνόταν και η Μαγεία αντιμετωπιζόταν ως μία προσέγγιση για την ανάπτυξυ που συνδύαζε εσωτερική – πνευματική εμπειρία και σωματική συνειδητότητα. Έτσι, απο την δεκαετία του 60 η αφύπνιση της Κουνταλινι έχει μετατραπεί σε μία εμπειρία που αναζητούν πολλοί από τους Δυτικούς Αποκρυφιστές.

Η Μαγεία είναι ένας απο τους μεγάλους πυρήνες, και η Γιόγκα είναι ακόμη ένας απο αυτούς. Υπάρχει μεγάλο πλήθος πληροφοριών που έχουν γραφεί για το ζήτημα της Κουνταλινι που ποικίλουν ανάμεσα στις εξαιρετικά τεχνικές γραφές συγγραφέων όπως ο Kenneth Grant σε δημοφιλείς εργασίες της Κουνταλινι-Γιόγκα και ερωτικά εγχειρίδια Τάντρα.

Όπως και με άλλα Αποκρυφιστικά θέματα, υπάρχουν πλέον πάρα πολλά βιβλία που έχουν γραφεί για το ζήτημα όμως φαίνεται πως τα περισσότερα γράφηκαν αναλύοντας την θεωρία και όχι μέσα από την εμπειρική διαδικασία του συγγραφέα. Αυτό οδήγησε σε σύγχυση και παρανόηση όσον αφορά την πραγματική φύση της Κουνταλινι και την εμπειρία που ακολουθεί η αφύπνισή της. Η δύναμη της εμπειρίας της εναλλαγής της Συνειδητότητας σε διαφορετικούς βαθμούς φαίνεται πως αναγνωρίζεται ευρέως όμως μερικοί συγγραφείς προειδοποιούν και εφιστούν την προσοχή σε κάποιον που θέλει να εξασκήσει την Κουνταλινι Γιογκα, ενώ άλλοι δίνουν την εντύπωση πως μερικές βασικές ασάνα και ένας πρόθυμος σύντροφος είναι τα μοναδικά που θα χρειαστεί για να ανακαλύψει την πραγματική ανεξάντλητη πηγή ενεργειακής ροής του.

Πολλά από τα Πνευματικά μοντέλα που αναζητούν να εξηγήσουν τα φαινόμενα της Κουνταλινι την τοποθετούν στην ύπαρξη των Κοσμικών εσωτερικών σφαιρών και των ψυχικών κέντρων – των Τσάκρας. Η Κουνταλινι σε αυτά τα συστήματα θεωρείται ως η διαδικασία της Πνευματικής Αφύπνισης.

Παράγοντες Ενεργοποίησης Κουνταλινι

Περιγράφοντας τις παρενέργειες των έντονων εναλλαγών συνειδητότητας διαπιστώνουμε πως αυτή η ενεργοποίηση δεν έρχεται με γραμμικό τρόπο μέσα από κάποιους παράγοντες που είναι και η ουσιαστική αιτία της εμπειρίας αλλά μάλλον οι παράγοντες λειτουργούν ως μοτίβα διευκόλυνσης της αφύπνισης της ενέργειας Κουνταλινι. Όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει αυθόρμητα δεν είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε τα μικροσκοπικά μοτίβα που το ενεργοποιούν. Αυτή η ενεργοποίηση της ενέργειας θα μπορούσε να είναι το τελικό σπινθήρισμα που θα επιτρέψει όλες αυτές τις διαφορετικές μικροσκοπικές αλληλεπιδράσεις στο σύστημα του ατόμου που θα του επιτρέψει να περάσει το κατώφλι,μεταλάσσοντας την συνειδητότητά του.

Τεχνικές όπως Της Γιόγκα και της Μαγείας, οι διαφορετικές εκδοχές απόκτησης γνώσης, οι σωματικές ασκήσεις όπως η Χάθα Γιόγκα, το Τάι Τσι, η τελετουργική μαγεία, ο Διαλογισμός κ.α μπορούν να επιφέρουν αυτή την ενεργοποίηση. Αυτή η μεταμορφωτική εμπειρία μπορεί να συμβεί αυθόρμητα ή και μέσα από μία σειρά πρακτικών εφαρμογών. Η Έντονη συναισθηματική φόρτηση και οποιαδήποτε τεχνική που επικεντρώνει την συνειδητότητα στο ερέθισμα, καθώς και ακραίες φυσιολογικές πτυχές αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για την επίτευξη της εμπειρίας.

Οι εμπειρίες που σχετίζονται με την Κουνταλινι είναι έντονα σωματο-κεντρικές και εμπεριέχουν ίσως μυικούς σπασμούς και αποπροσανατολισμό, καθώς και συναισθήματα πληρότητας ενέργειας. Πολλοί άνθρωποι που έχουν εξασκηθεί πάνω στο ζήτημα αναφέρουν μία παράξενη αίσθηση γύρω από την βάση της λεκάνης όπου βρίσκεται το Τσάκρα Muladhara. Η κουνταλινι αναφέρεται συχνά με μυστικιστικούς και ποιητικούς όρους ως μία ανάβαση από την περιοχή της λεκάνης που διαπερνά και εισέρχεται στα τσάκρας που υπάρχουν κατά μήκος.

Τα παραδείγματα από τους παραπάνω παράγοντες έχουν ένα δυναμικό αποτέλεσμα στο ανθρώπινο νευρικό σύστημα. Έχει ενδιαφέρον να σημειώσουμε πως πολλοί τρόποι απόκτησης γνώσης χρησιμοποιούνται επίσης και σε βασανιστήρια αλλά και τον έλεγχο του νου όπως η στέρηση των αισθητήριων, η αυπνία και ο πόνος.

Ο Aldous Huxley στο βιβλίο του “Heaven and Hell” (1956) σημειώνει το πως οι πνευματικές αρχές των μυστικιστών επηρρεάζει το Βιοσύστημα τους « Είναι ζήτημα ιστορικής καταγραφής το γεγονός πως οι ερευνητές πρέπει να εργαστούν συστηματικά για να διαφοροποιήσουν την σωματική τους χημεία με έναν τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργήσουν τις Εσώτερες προδιαγραφές που ευνοούν την πνευματική ενσυναίσθηση.»

Κουνταλινι & Εξέλιξη

Η δραστηριότητα της Κουνταλινι στην Ταντρικη Κοσμολογια συσχετίζεται με την εξέλιξη των φυσικών μορφών, την διατήρηση του Φυσικού σύμπαντος και της πνευματικής εξέλιξης των όντων μετά την επιστροφή τους στο Brahma. Είναι το Jivatman, η σπίθα του Βραχμάνου μέσα στον κάθε άνθρωπο που κουβαλάει τις οδηγίες για την πνευματική μας ανύψωση. Ορισμένοι Δυτικοί επιστήμονες θεωρούν τώρα πιά την δομή του DNA-RMA ως γενετικά ισάξιο με το Jivatman.Αυτό κατά κάποιο τρόπο επιβεβαιώνει πως υπάρχει σε γενετικό επίπεδο η δυνατότητα βιώματος μίας εμπειρίας Κουνταλινι η παρόμοιων εμπειριών. Είναι αξιοπερίεργο πως αυτή η διαπίστωση προήλθε μέσα από την ενδελεχή έρευνα της Σχιζοφρένειας. Οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί πάνω στα διαφορετικά σύνδρομα που τοποθετούνται κάτω απο την ταμπέλα της σχιζοφρένειας υποδεικνύουν πως οι εμπειρίες που περιγράφουν οι «ασθενείς» ομοιάζουν σε αρκετά σημεία με εκείνα τα φαινόμενα που περιγράφουν τα άτομα που βιώνουν μυστικιστικές εμπειρίες.

Παρ’όλα αυτά, όταν ο «Μάγος» ή ο Σαμάνος επέρχεται σε κατάσταση εγρήγορσης, ο «σχιζοφρενής» παθαίνει παράκρουση. Αν ο γενετικός κώδικας παίζει ρόλο σε αυτή την ειδοποιό διαφορά, τότε θα πρέπει να υπάρχει σωρεία άλλων παραγόντων που προκαλούν στο άτομο αυτή την νευρολογική εξέλιξη- την Φώτιση, ή όπως αλλιώς μπορούμε να το ονομάσουμε. Αρκετοί άνθρωποι υποστηρίζουν πλέον πως το επόμενο εξελιγκτικό βήμα της ανθρωπότητας είναι η αφύπνιση της Συνειδητότητας.

Αυτή η θεώρηση είναι γνώριμη σε παρούσες μαγικές ιδέες όπως η «Συνειδητότητα Gestalt» και σε νεωτεριστικά επιστημονικά παραδείγματα όπως εκείνα που αναπτύχθηκαν από τους Rupert Sheldrake (Μορφογενετικά Πεδία), David Bohm (Θεωρία του Holoverse) και του Timothy Leary. Tο μοντέλο του Leary για το 8-Κύκλωμα της Νευρολογικής εξέλιξης συγκεκριμένα παρέχει έναν διαφορετικό τρόπο ερμηνείας της διαδικασίας. Η Θεωρία του Leary αναφέρει πως αφού ο σχεδιασμός του Νευρολογικού συστήματος είναι κωδικοποιημένος με την δομή DNA-RNA Τότε η εξέλιξη των ανθρώπων σε νευρολογικό επίπεδο εμπεριέχεται εντός του ατόμου. Καθώς το άτομο εξελίσσεται υπάρχουν κρίσιμες περίοδοι κατά τις οποίες ο Νους δέχεται αποτυπώματα γνώσης που εν συνεχεία μεταμορφώνονται σε βασικά στοιχεία μεταγενέστερης μάθησης.

Τα πρώτα τέσσερα κυκλώματα διασφαλίζουν Γενετική μετάδοση και ποικιλία καθιστώντας την Ανθρωπότητα ένα Αέναο Είδος. Τα επόμενα τέσσερα κυκλώματα είναι τα κλειδιά του DNA-RNA που θα ξεκλειδώσουν την εξέλιξη και προσαρμογή του είδους. Αυτά τα τελευταία κυκλώματα ξεκλειδώνουν όταν οι εσωτερικές συνθήκες είναι διαχειρίσιμες. Αντιπροσωπεύουν καταστάσεις συνειδητότητας όπου όταν περάσει το εμπειρικό επίπεδο σε ένα αξιόλογο στάδιο μετατρέπονται σε προγράμματα, «ένα νέο είδος πραγματικότητας» μέσα από την οποία δρα το άτομο. Αν το κύκλωμα ανοίξει μία φορά τότε γίνεται ένα πανίσχυρο κίνητρο για επιπλέον πνευματική εξέλιξη.

Από το βιβλίο του P.Hine: Kundalini: a personal approach

Πηγή: mindhack.gr https://www.awakengr.com/

Εναλλακτικά

Τάο τε τσινγκ: “Ο ουρανός είναι αιώνιος, η γη παντοτινή. Διαρκούν έτσι γιατί δεν ζουν για τον εαυτό τους”
Το ανώτερο καλό είναι σαν το νερό που ωφελεί τα πάντα και δεν αντιδικεί με τίποτα. Κυλά στα χαμηλά μέρη που οι άλλοι περιφρονούν.


Ο ουρανός είναι αιώνιος, η γη παντοτινή.
Διαρκούν έτσι γιατί
δεν ζουν για τον εαυτό τους.
Με τον ίδιο τρόπο, ο σοφός άνθρωπος
βάζει τον εαυτό του τελευταίο,
κι έτσι βρίσκει πρώτος τον εαυτό του.
Αφήνει τον εαυτό του απ’ έξω,
κι έτσι παραμένει στο κέντρο.
Εγκαταλείπει τον εαυτό του,
κι έτσι βρίσκει την εκπλήρωση.

~~~

Το ανώτερο καλό είναι σαν το νερό
που ωφελεί τα πάντα
και δεν αντιδικεί με τίποτα.
Κυλά στα χαμηλά μέρη που οι άλλοι περιφρονούν,
κι έτσι είναι κοντά στο Τάο.
Στη ζωή, διάλεγε καλά πού πατάς.
Στη σκέψη, μένε βαθιά στην καρδιά.
Στις σχέσεις με άλλους, να είσαι γενναιόδωρος.
Στην ομιλία, επίμενε στην αλήθεια.
Στη διακυβέρνηση, να είσαι οργανωμένος.
Στη δουλειά, βάζε τα δυνατά σου.
Στη δράση, να είσαι στην ώρα σου.
Αν δεν ανταγωνίζεσαι κανέναν,
κανένας δεν θα μπορέσει να σε ανταγωνιστεί.

~~~

Το να γεμίζεις ώσπου να ξεχειλίσεις δεν είναι τόσο καλό
όσο το να σταματήσεις την κατάλληλη στιγμή.
Αν ακονίσεις πολύ μια λεπίδα, κάνεις την αιχμή
να στομώσει.
Αν μαζέψεις στο σπίτι πολλούς θησαυρούς,
δεν θα μπορείς να το υπερασπιστείς.
Συγκεντρώνεις αγαθά,
αποκτάς αξιώματα,
δείχνεις περήφανος:
Πολύ σύντομα η καταστροφή σε γονατίζει.
Αυτός είναι ο τρόπος του ουρανού:
κάνε τη δουλειά σου και μετά ήσυχα απομακρύνσου.

~~~

Μπορείς να παντρέψεις το πνεύμα και το σώμα σου με
την ενότητα και μετά να μην την εγκαταλείψεις ποτέ;
Μπορείς να διατηρήσεις την ανάσα σου ώσπου ολόκληρο
το είναι σου να γίνει εύπλαστο σαν το κορμί βρέφους;
Μπορείς να εξαγνίσεις την εσωτερική όρασή σου ώσπου
να βλέπεις τον ουρανό σε κάθε κατεύθυνση;
Μπορείς να αγαπάς τους ανθρώπους και να τους κυβερνάς χωρίς
συνωμοσίες και πειθαναγκασμούς;
Μπορείς να γεννάς τα παιδιά του ουρανού σε όλα
όσα κάνεις και είσαι;
Μπορείς να δώσεις προβάδισμα στη σοφία
της καρδιάς σου
αντί στη μάθηση του μυαλού σου;
Να γεννάς ένα μωρό,
να συντηρείς τη ζωή,
να διαμορφώνεις πράγματα χωρίς να τα κατέχεις,
να υπηρετείς χωρίς προσδοκία ανταμοιβής,
να ηγείσαι χωρίς να κυριαρχείς:
αυτές είναι οι βαθύτερες αρετές της φύσης,
και των καλύτερων όντων της φύσης.

~~~

Τριάντα ακτίνες ανταμώνουν σε μια σκαμμένη πλήμνη·
ο τροχός δεν δουλεύει χωρίς την τρύπα.
Το σκεύος πλάθεται από τον συμπαγή πηλό·
το εσωτερικό κενό το καθιστά χρήσιμο.
Για να φτιάξεις ένα δωμάτιο, πρέπει να ανοίξεις πόρτες και παράθυρα·
χωρίς ανοίγματα, ένα μέρος δεν είναι κατοικήσιμο.
Για να χρησιμοποιήσεις αυτό που είναι εδώ,
πρέπει να αξιοποιήσεις αυτό που δεν είναι.

~~~

Τα πέντε χρώματα τυφλώνουν το μάτι.
Οι πέντε τόνοι κουφαίνουν το αφτί.
Τα πέντε καρυκεύματα πνίγουν τη γεύση.
Οι πολυτέλειες σε εμποδίζουν να αναπτυχθείς.
Τρέχεις πέρα-δώθε,
κυνηγάς το ένα και το άλλο–
Απλώς ένας καλός τρόπος για να τρελάνεις
το μυαλό σου.
Εγκατάλειψε αυτό που είναι απ’ έξω.
Καλλιέργησε αυτό που είναι από μέσα.
Ζήσε για το κέντρο σου, όχι για τις αισθήσεις σου.

Το απόσπασμα είναι από το βιβλίο “Τάο τε τσινγκ” που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα

https://enallaktikidrasi.com/

Εναλλακτικά


Νόμος της αιτίας και του αποτελέσματος
Κάνεις κάτι κακό. Η μοίρα στα φέρνει έτσι ώστε να τιμωρηθείς. Αυτή είναι η αντίληψη που έχουν πολλοί άνθρωποι για το Κάρμα. Όμως, στην ανατολική παράδοση, το Κάρμα είναι πολύ πιο περίπλοκο από αυτό.

Ο κύκλος της αιτίας και του αποτελέσματος

Το Κάρμα δεν είναι ένας μηχανισμός τιμωριών. Ούτε τύχη, ούτε μοίρα. Είναι λέξη σανσκριτική και σημαίνει «δράση». Στην ουσία μιλά για τον πνευματικό κύκλο της αιτίας και του αποτελέσματος. Οι καλές προθέσεις και οι καλές πράξεις φέρνουν καλό κάρμα. Οι κακές, φέρνουν κακό κάρμα. Πιο πολύ μοιάζει με το νόμο των συνεπειών, παρά με μηχανισμό αμοιβής και τιμωρίας.

Η αναζήτηση

Στον Ινδουισμό, το Βουδισμό, το Ζαϊνισμό, το Σιχισμό και τον Ταοϊσμό, υπάρχει η έννοια της σαμσάρα. Σαμσάρα σημαίνει «αναζήτηση». Σύμφωνα με αυτή τη διδασκαλία, όλα τα όντα κάνουν κύκλους γεννήσεων και αναγεννήσεων. Ανάλογα με το είδος του κάρμα που παράγεις στη ζωή σου, ο «καρμικός κύκλος» θα σου φέρει τις αντίστοιχες συνέπειες, είτε στην παρούσα ζωή, είτε σε επόμενη.

Γιατί, σύμφωνα με αυτή τη διδασκαλία, όταν η ψυχή γεννιέται ξανά σε νέο σώμα, κουβαλά μαζί της τις καρμικές ωθήσεις που παρήγαγε στην προηγούμενη. Άρα, οι εμπειρίες που ζεις σήμερα μπορεί να μην εξηγούνται μόνο με βάση τις δράσεις που έκανες σε αυτή τη ζωή. Μπορεί να είναι συνέπειες δράσεων προηγούμενης ενσάρκωσης.

Πώς ξεφεύγεις από τον κύκλο των μετενσαρκώσεων;

Η σαμσάρα, η αιώνια αναζήτηση, φέρνει πολύ πόνο στα όντα που πρέπει να γεννιούνται ξανά και ξανά. Για να σταματήσει αυτό το μαρτύριο πρέπει κανείς να φτάσει στη φώτιση, τη «Νιρβάνα». Τότε, η ψυχή έχει ήδη πάρει τα μαθήματα που πρέπει να πάρει. Δεν κάνει πλέον ούτε καλό ούτε κακό κάρμα. Οι επιθυμίες δεν υπάρχουν πλέον. Μόνο η απόλυτη γαλήνη περιμένει το φωτισμένο. Αφού δε θα έχεις άλλα χρέη να ξεπληρώσεις, τότε δε θα ξαναγεννηθείς. Οι Ινδουιστές πιστεύουν ότι τότε είναι που ενώνεσαι με το Βράχμαν, τον παγκόσμιο θεό πίσω από όλους τους θεούς, την ψυχή του Σύμπαντος.
Η πρόθεση μετράει

Στη ζυγαριά του κάρμα, η ίδια η πράξη δεν είναι τόσο σημαντική όσο η πρόθεση που τη συνοδεύει. Αν κάνεις ένα ακούσιο καλό ή κακό, και πάλι θα σου έρθουν οι αντίστοιχες συνέπειες. Αλλά όταν η πράξη σου φορτίζεται από την πρόθεσή σου, είτε καλή είναι, είτε πονηρή, οι συνέπειες θα είναι πολύ ισχυρότερες.

Phala και Samkaras

Η θεωρία του Κάρμα επίσης αναγνωρίζει δύο είδη κάρμα: το phalas και το samkaras. Το phala είναι οι ορατές καρμικές συνέπειες που είναι άμεσες μέσα στην παρούσα ενσάρκωση. Το samkaras, από την άλλη, είναι οι αόρατες συνέπειες μιας δράσης, που παράγονται μέσα σου. Είναι η ικανότητα να νιώθεις ευτυχία ή να είσαι δυστυχισμένος. Αυτές οι πλευρές επίσης μπορούν να επεκταθούν σε μελλοντικές ζωές.

Αν και οι ανατολικοί λαοί πιστεύουν βαθιά στην έννοια του κάρμα, πολλοί άνθρωποι, και στο δυτικό κόσμο έχουν την πεποίθηση πως «ό,τι σπείρεις θα θερίσεις».https://philosophyreturns.gr/

Εναλλακτικά

Aποσπάσματα του Osho για την Τάντρα
Η Τάντρα είναι η επιστήμη τής μεταμόρφωσης των κοινών εραστών σε αδελφές ψυχές
΄΄Στην Ανατολή έχουμε αναπτύξει μια επιστήμη: αν δεν μπορείς να βρεις την αδελφή ψυχή, μπορείς να τη δημιουργήσεις. Και η επιστήμη αυτή είναι η Τάντρα. Να βρεις την αδελφή ψυχή σημαίνει να βρεις τον άνθρωπο με τον οποίο και τα επτά σου κέντρα συναντιούνται με φυσικό τρόπο. Αυτό είναι αδύνατο. Πότε-πότε, ένας Κρίσνα και μια Ράντα, ένας Σίβα και μια Σάκτι. Κι όταν συμβαίνει, είναι εξαιρετικά όμορφο. Είναι όμως σαν την αστραπή – δεν μπορείς να στηριχτείς πάνω της. Αν θέλεις να διαβάσεις τη Βίβλο σου, δεν μπορείς να στηριχτείς στο γεγονός ότι θα διαβάσεις όταν θα υπάρξει η αστραπή. Η αστραπή είναι ένα φυσικό φαινόμενο, αλλά δεν είναι αξιόπιστο.

΄΄Αν περιμένεις να σε συναντήσει η φυσική σου αδελφή ψυχή, θα είναι ακριβώς σαν να περιμένεις την αστραπή με την οποία θα διαβάσεις τη Βίβλο σου. Κι ούτε που θα μπορέσεις να διαβάσεις πολλά. Για μια στιγμή βρίσκεται εκεί κι ώσπου να ανοίξεις τη Βίβλο, έχει χαθεί.

΄΄Έτσι δημιουργήθηκε η Τάντρα. Η Τάντρα είναι μια επιστημονική προσέγγιση. Η Τάντρα είναι αλχημεία΄ μπορεί να μεταμορφώσει τα κέντρα σου, μπορεί να μεταμορφώσει τα κέντρα τού άλλου, μπορεί να δημιουργήσει ένα ρυθμό και μια αρμονία ανάμεσα σε σένα και την αγαπημένη σου. Αυτή την ομορφιά έχει η Τάντρα. Είναι σαν να φέρνεις τον ηλεκτρισμό στο σπίτι σου. Μπορείς τότε να ανοίγεις και να κλείνεις το ρεύμα όποτε θέλεις. Και μπορείς να το χρησιμοποιείς με χίλιους τρόπους΄ μπορεί να δροσίζει το δωμάτιό σου, μπορεί να θερμαίνει το δωμάτιό σου. Τότε πρόκειται για ένα θαύμα. Αυτά τα επτά κέντρα μέσα σου δεν είναι τίποτε άλλο παρά κέντρα τού σωματικού σου ηλεκτρισμού. Όταν λοιπόν μιλάω για την αστραπή, μην το σκέφτεσαι μόνο ως ένα σύμβολο – το εννοώ κυριολεκτικά.

΄΄Μέσα στο σώμα σου υπάρχει ένα λεπτό ρεύμα ηλεκτρισμού, πολύ λεπτό. Όσο όμως πιο λεπτό είναι, τόσο πιο βαθιά πηγαίνει. Δεν είναι πολύ ορατό. Οι επιστήμονες λένε ότι όλος ο ηλεκτρισμός που βρίσκεται μέσα στο σώμα σου, αν τον βάλεις μαζί, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ανάψει μια λυχνία πέντε κηρίων. Δεν είναι πολύ. Ποσοτικά δεν είναι πολύ, ποσοτικά το άτομο τής ύλης δεν είναι πολύ, ποιοτικά όμως... Αν εκραγεί, έχει μέσα του τεράστια ενέργεια.

΄΄Εκείνα τα επτά κέντρα, εκείνα τα επτά τσάκρα για τα οποία μιλούν ανά τους αιώνες η Γιόγκα και η Τάντρα, δεν είναι παρά επτά κόμβοι στο ηλεκτρικό ρεύμα τού σώματός σου. Μπορείς να τα αλλάξεις΄ μπορείς να τα αναδιευθετήσεις. Μπορούν να λάβουν νέο σχήμα, μορφή. Δυο εραστές μπορούν να μεταμορφωθούν σε τέτοιο βάθος που να αρχίσουν να συναντιούνται τα επτά τους κέντρα.

΄΄Η Τάντρα είναι η επιστήμη τής μεταμόρφωσης των κοινών εραστών σε αδελφές ψυχές. Και αυτό είναι το μεγαλείο τής Τάντρα. Μπορεί να μεταμορφώσει ολόκληρη τη γη΄ μπορεί να μεταμορφώσει κάθε ένα ζευγάρι σε αδελφές ψυχές.΄΄


Πρέπει να εμποτιστείς από το πνεύμα τής Τάντρα
΄΄Όταν κάνεις έρωτα, να μην ελέγχεσαι. Άφησε τον έλεγχο, μπες στο χάος. Θα φοβηθείς, θα τρομάξεις, διότι θα είναι ένα είδος θανάτου. Και ο νους θα λέει, ΄Κράτα τον έλεγχο!΄ Και ο νους θα λέει, ΄Προχώρα και κράτησε τον έλεγχο, αλλιώς θα χαθείς μέσα στην άβυσσο αυτή.΄ Μην ακούς το νου, χάσου. Αφέσου εντελώς και χωρίς καμιά τεχνική θα μπορέσεις να έχεις μια άχρονη εμπειρία. Δεν θα υπάρχουν δυο εκεί: μόνο η κατάσταση τού ενός. Θα υπάρχει η συνειδητότητα, μια φωτεινή παθητική συνειδητότητα θα υπάρχει, θα ξέρεις τι συμβαίνει, γιατί θα έχεις πλήρη επίγνωση. Εσύ όμως δεν θα βρίσκεσαι εκεί΄ θα βρίσκεται εκεί η επίγνωση.

΄΄Πρέπει να εμποτιστείς από το πνεύμα τής Τάντρα – δεν πρόκειται για κάποια τεχνική που πρέπει να την μάθεις.΄΄

Osho, This Very Body the Buddha, Τόμος 1, Ομιλία #8

Τι είναι το ταντρικό σεξ
΄΄Η Τάντρα είναι η φυσική οδός προς το Θεό, η συνηθισμένη οδός προς το Θεό. Σκοπός είναι να γίνουμε τόσο πολύ ενστικτώδεις, τόσο δίχως νου, που να συγχωνευθούμε με την υπέρτατη φύση – να εξαφανιστεί η γυναίκα και να μετατραπεί σε είσοδο προς το υπέρτατο στοιχείο, να εξαφανιστεί ο άντρας και να μετατραπεί σε είσοδο προς το υπέρτατο στοιχείο.

΄΄Αυτός είναι ο ταντρικός ορισμός τής σεξουαλικότητάς μας: η επιστροφή στην απόλυτη αθωότητα, την απόλυτη κατάσταση τού ενός. Ο μεγαλύτερος σεξουαλικός ενθουσιασμός από όλους δεν είναι η αναζήτηση τού ενθουσιασμού, αλλά η σιωπηλή αναμονή – εντελώς χαλαρός, εντελώς δίχως νου. Είσαι συνειδητός, συνειδητός μόνο τού γεγονότος ότι είσαι συνειδητός. Αποτελείς συνειδητότητα. Είσαι ικανοποιημένος, αλλά δεν υπάρχει εκεί κάποιο περιεχόμενο. Και τότε υπάρχει μεγάλη ομορφιά, μεγάλη ευλογία.

΄΄Ο ερωτών λέει: ΄Τι είναι το ταντρικό σεξ... είναι σεξ που αποτελεί διαλογισμό βασισμένο σε ορισμένες τεχνικές;΄

΄΄Αν έχεις υπερβολικό προσανατολισμό στις τεχνικές, θα χάσεις το μυστήριο τής Τάντρα. Θα πρόκειται για ψευτο-Τάντρα που έχει ως βάση της τις τεχνικές, διότι αν υπάρχουν τεχνικές, θα υπάρχει εκεί το εγώ και θα ελέγχει. Τότε θα πράττεις εσύ – και το ότι θα πράττεις εσύ είναι ακριβώς το πρόβλημα, θα παρεμβαίνει έτσι αυτός που πράττει. Η Τάντρα χρειάζεται να είναι μια μη-δράση΄ δεν γίνεται να είναι πράγμα τεχνικό. Μπορείς να μάθεις διάφορες τεχνικές – μπορείς να μάθεις μια ορισμένη αναπνοή, ώστε η συνουσία να κρατήσει περισσότερο. Αν αναπνέεις πάρα πολύ αργά, αν αναπνέεις χωρίς καμιά βιασύνη, τότε η συνουσία θα κρατήσει περισσότερο, θα ελέγχεις όμως εσύ. Δεν θα είναι κάτι το ασυγκράτητο και δεν θα είναι αθώο και δεν θα είναι ούτε και διαλογισμός. Θα είναι ο νους – πώς γίνεται να πρόκειται για διαλογισμό; Ο νους θα ελέγχει. Δεν μπορείς καν να αναπνέεις γρήγορα, πρέπει να κρατάς αργή την αναπνοή σου – αν είναι αργή η αναπνοή, τότε η εκσπερμάτωση θα πάρει περισσότερο χρόνο, διότι για να συμβεί η εκσπερμάτωση, η αναπνοή πρέπει να είναι γρήγορη και χαοτική. Πρόκειται τώρα για μια τεχνική, όχι όμως για Τάντρα.

΄΄Η Τάντρα δεν αποτελεί τεχνική αλλά προσευχή. Δεν έχει προσανατολισμό προς το νου αλλά αποτελεί χαλάρωση μέσα στην καρδιά. Παρακαλώ να το θυμάσαι. Έχουν γραφτεί πολλά βιβλία για την Τάντρα, όλα μιλούν για τεχνική, αλλά η πραγματική Τάντρα δεν έχει καμιά σχέση με τεχνικές. Για την πραγματική Τάντρα δεν μπορείς να γράψεις, από την πραγματική Τάντρα χρειάζεται να εμποτιστείς. Πώς θα εμποτιστείς από την πραγματική Τάντρα; Θα χρειαστεί να μεταμορφώσεις όλη την προσέγγισή σου.

΄΄Προσευχήσου μαζί με τη γυναίκα σου, τραγούδησε μαζί με τη γυναίκα σου, παίξε μαζί με τη γυναίκα σου, χόρεψε μαζί με τη γυναίκα σου, χωρίς καμιά ιδέα περί σεξ. Μη σκέφτεσαι συνεχώς, ΄Πότε θα πάμε στο κρεβάτι;΄ Ξέχασέ το. Κάνε κάτι άλλο και χάσου μέσα του. Και κάποια μέρα θα προβάλλει ο έρωτας μέσα από το χάσιμο εκείνο, θα δεις ξαφνικά ότι κάνεις έρωτα αλλά δεν το κάνεις εσύ. Συμβαίνει, σας έχει κυριεύσει. Τότε θα έχετε την πρώτη σας εμπειρία από Τάντρα – θα είσαστε κυριευμένοι από κάτι μεγαλύτερο από σας. Χορεύατε ή τραγουδούσατε μαζί ή ψέλνατε μαζί ή προσευχόσαστε μαζί ή διαλογιζόσαστε μαζί και ξαφνικά βλέπετε ότι έχετε μπει και οι δυο σε έναν άλλο χώρο. Και δεν ξέρετε πότε αρχίσατε να κάνετε έρωτα΄ ούτε που το θυμόσαστε. Τότε σας έχει κυριεύσει η ενέργεια τής Τάντρα και τότε για πρώτη φορά θα γνωρίσετε μια μη τεχνική εμπειρία.΄΄

Osho, This Very Body the Buddha, Τόμος 1, Ομιλία #8

https://www.osho.com/

Εναλλακτικά

Αν είσαι καθαρός μέσα σου, δεν σε πειράζει ό,τι και να λένε για σένα.

Ένας Βούδας ήρθε με τους μαθητές του σε ένα χωριό. Σε μερικούς έδινε αγωγή άλλους τους θεράπευε… σε κάποιον κάτι δεν άρεσε στη συμπεριφορά του Βούδα εκεί στο χωριό. Στο χωριό δεν άρεσε η συμπεριφορά του Βούδα.


Μαζεύτηκε όλο το χωριό… βάλανε τον Βούδα στο κέντρο και άρχισαν να τον βρίζουν: ότι είναι κακός… ότι είναι στραβός… ότι είναι ανάποδος… Μία ώρα, δύο ώρες τρεις ώρες… κουραστήκαν και σταματήσανε. Ο Βούδας έκανε μια υπόκλιση, είπε ευχαριστώ πολύ… Οι μαθητές του μείναμε έκπληκτοι: Πώς έγινε αυτό; Ένας τόσο μεγάλος άνθρωπος και κάποιοι ανίκανοι τον βρίζουν. Εσύ αν κούναγες το δάχτυλο σου από το χωριό αυτό δεν θα έμενε τίποτα… Εσύ τους είπες και ευχαριστώ, γιατί; Και λέει ο Βούδας: γιατί να μην πω ευχαριστώ αφού αυτοί άνθρωποι εδώ και πέντε ώρες δουλέψαν για μένα.


-Εξήγησέ μας! Ο Βούδας λέει: Με βρίζουν πέντε ώρες, έχουν βάλει όλα τα απόβλητα του κόσμου επάνω στο κεφάλι μου… και μέσα μου δεν κουνήθηκε τίποτα… ούτε το παραμικρό… και εγώ για ακόμα μια φορά επιβεβαιώθηκα ότι είμαι καθαρός.

Γιατί αν έχουμε μέσα μας ακόμα και λίγο ακαθαρσίες… οπωσδήποτε θα βρεθεί κάποιος να μας τις τραβήξει. Είναι Νόμος: Αν υπάρχει γάντζος κάτι θα κρεμάσουνε. Αν ο άνθρωπος κάτι έχει… θα τον πονάνε συνέχεια. Το γάτο τον τραβάνε από αυτό που εξέχει πιο πολύ. Ή από την ουρά ή από τα μουστάκια.

7 Ομόκεντροι Κύκλοι Αυτογνωσίας

https://www.awakengr.com/

Εναλλακτικά

Νόμος της αιτίας και του αποτελέσματος
Κάνεις κάτι κακό. Η μοίρα στα φέρνει έτσι ώστε να τιμωρηθείς. Αυτή είναι η αντίληψη που έχουν πολλοί άνθρωποι για το Κάρμα. Όμως, στην ανατολική παράδοση, το Κάρμα είναι πολύ πιο περίπλοκο από αυτό.

Ο κύκλος της αιτίας και του αποτελέσματος

Το Κάρμα δεν είναι ένας μηχανισμός τιμωριών. Ούτε τύχη, ούτε μοίρα. Είναι λέξη σανσκριτική και σημαίνει «δράση». Στην ουσία μιλά για τον πνευματικό κύκλο της αιτίας και του αποτελέσματος. Οι καλές προθέσεις και οι καλές πράξεις φέρνουν καλό κάρμα. Οι κακές, φέρνουν κακό κάρμα. Πιο πολύ μοιάζει με το νόμο των συνεπειών, παρά με μηχανισμό αμοιβής και τιμωρίας.

Η αναζήτηση

Στον Ινδουισμό, το Βουδισμό, το Ζαϊνισμό, το Σιχισμό και τον Ταοϊσμό, υπάρχει η έννοια της σαμσάρα. Σαμσάρα σημαίνει «αναζήτηση». Σύμφωνα με αυτή τη διδασκαλία, όλα τα όντα κάνουν κύκλους γεννήσεων και αναγεννήσεων. Ανάλογα με το είδος του κάρμα που παράγεις στη ζωή σου, ο «καρμικός κύκλος» θα σου φέρει τις αντίστοιχες συνέπειες, είτε στην παρούσα ζωή, είτε σε επόμενη.

Γιατί, σύμφωνα με αυτή τη διδασκαλία, όταν η ψυχή γεννιέται ξανά σε νέο σώμα, κουβαλά μαζί της τις καρμικές ωθήσεις που παρήγαγε στην προηγούμενη. Άρα, οι εμπειρίες που ζεις σήμερα μπορεί να μην εξηγούνται μόνο με βάση τις δράσεις που έκανες σε αυτή τη ζωή. Μπορεί να είναι συνέπειες δράσεων προηγούμενης ενσάρκωσης.

Πώς ξεφεύγεις από τον κύκλο των μετενσαρκώσεων;

Η σαμσάρα, η αιώνια αναζήτηση, φέρνει πολύ πόνο στα όντα που πρέπει να γεννιούνται ξανά και ξανά. Για να σταματήσει αυτό το μαρτύριο πρέπει κανείς να φτάσει στη φώτιση, τη «Νιρβάνα». Τότε, η ψυχή έχει ήδη πάρει τα μαθήματα που πρέπει να πάρει. Δεν κάνει πλέον ούτε καλό ούτε κακό κάρμα. Οι επιθυμίες δεν υπάρχουν πλέον. Μόνο η απόλυτη γαλήνη περιμένει το φωτισμένο. Αφού δε θα έχεις άλλα χρέη να ξεπληρώσεις, τότε δε θα ξαναγεννηθείς. Οι Ινδουιστές πιστεύουν ότι τότε είναι που ενώνεσαι με το Βράχμαν, τον παγκόσμιο θεό πίσω από όλους τους θεούς, την ψυχή του Σύμπαντος.

Η πρόθεση μετράει

Στη ζυγαριά του κάρμα, η ίδια η πράξη δεν είναι τόσο σημαντική όσο η πρόθεση που τη συνοδεύει. Αν κάνεις ένα ακούσιο καλό ή κακό, και πάλι θα σου έρθουν οι αντίστοιχες συνέπειες. Αλλά όταν η πράξη σου φορτίζεται από την πρόθεσή σου, είτε καλή είναι, είτε πονηρή, οι συνέπειες θα είναι πολύ ισχυρότερες.

Phala και Samkaras

Η θεωρία του Κάρμα επίσης αναγνωρίζει δύο είδη κάρμα: το phalas και το samkaras. Το phala είναι οι ορατές καρμικές συνέπειες που είναι άμεσες μέσα στην παρούσα ενσάρκωση. Το samkaras, από την άλλη, είναι οι αόρατες συνέπειες μιας δράσης, που παράγονται μέσα σου. Είναι η ικανότητα να νιώθεις ευτυχία ή να είσαι δυστυχισμένος. Αυτές οι πλευρές επίσης μπορούν να επεκταθούν σε μελλοντικές ζωές.

Αν και οι ανατολικοί λαοί πιστεύουν βαθιά στην έννοια του κάρμα, πολλοί άνθρωποι, και στο δυτικό κόσμο έχουν την πεποίθηση πως «ό,τι σπείρεις θα θερίσεις».

Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ: bigthink.com

https://philosophyreturns.gr/

Εναλλακτικά

Γιατί η αίσθηση της έμπνευσης είναι συστατικό στοιχείο του ταξιδιού, όχι του προορισμού.


Η εύρεση έμπνευσης φαντάζει ένα τεράστιο εγχείρημα, μια αναζήτηση που καταλήγει σε κάποιο απτό βραβείο ή αίσθηση ικανοποίησης. Αυτό απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Όχι μόνο το έργο είναι αρκετά άπιαστο και ασαφές, αλλά και οι πηγές έμπνευσης μπορεί επίσης να διαφέρουν από άτομο σε άτομο – οπότε είναι δύσκολο να προδιαγράψει κανείς ένα σύνολο κατευθυντήριων γραμμών για όλους.

Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, ο δασκάλος διαλογισμού, συγγραφέας μπεστ σέλερ και εκπαιδευτής Light Watkins μιλά στο mindbodygreen και συνιστά μικρές καθημερινές δόσεις για να αναγνωρίσουμε τη “φωνή έμπνευσής” μας, αυτή την εσωτερική αίσθηση συνειδητοποίησης ή την έμφυτη τάση να ακολουθήσουμε την καρδιά μας.

“Υπάρχουν τόσες πολλές φωνές μέσα μας”, λέει ο light Watkins. “Υπάρχει η φωνή του πόνου- υπάρχει η φωνή του τραύματος- υπάρχουν οι πυροδοτητές του στρες- υπάρχει η φωνή των κοινωνικών επιταγών- και υπάρχει η φωνή της έμπνευσης- όταν οι άνθρωποι λένε ‘Ακολούθησε την καρδιά σου’ ή ‘Γίνε ο εαυτός σου’ ή, ‘Βρες την αυθεντικότητα’, όλοι αναφέρονται στη φωνή της έμπνευσης μέσα μας”.

Πώς, όμως, θα πρέπει να ακούσουμε αυτή τη φωνή όταν όλες οι άλλες προσπαθούν να την επισκιάσουν; Παρακάτω, ο Watkins προσφέρει τις τρεις κορυφαίες συμβουλές του για να στηριχτείτε στην έμπνευση στην καθημερινότητά σας -γιατί το να αισθάνεστε εμπνευσμένοι είναι ένα ταξίδι, όχι o προορισμός.

1. Ξεκινάμε από τα μικρά
Όπως κάθε δεξιότητα, η εύρεση έμπνευσης χρειάζεται εξάσκηση – δεν χρειάζεται να έχουμε μια τεράστια επιφοίτηση για να νιώσουμε έμπνευση. “Σε κάθε δεδομένη στιγμή, κάθε ενήλικας, και πιθανότατα (και το παιδί), εξετάζει επιλογές. ‘Να φάω ένα σάντουιτς με φυστικοβούτυρο ή να φάω σαλάτα με μπρόκολο; Να εργαστώ πάνω στο έργο που επιθυμώ ή να απαντήσω στα mail μου;”” εξηγεί ο Watkins. “Εστιάστε σε μερικές από αυτές τις επιλογές, ίσως πέντε ή δέκα την ημέρα, και εξασκηθείτε στο να ακούτε τι αισθάνεστε πιο επεκτατικό”.

Φυσικά, δεν πρέπει να αγνοήσετε εντελώς τις καθημερινές σας υποχρεώσεις, αλλά κάντε ό,τι καλύτερο μπορείτε για να ακούσετε τη διαίσθησή σας και αυτό που σας φαίνεται σωστό εκείνη τη στιγμή. “Δεν πρόκειται να το πετύχετε κάθε φορά”, προσθέτει ο Watkins, αλλά αν προσπαθήσετε να ακολουθήσετε αυτή τη φωνή έμπνευσης 10 φορές μέσα στην ημέρα, ίσως πέντε ή έξι από αυτές τις φορές να σας οδηγήσουν προς τον ανώτερο σκοπό σας. Αρκετές οι πιθανότητες, έτσι δεν είναι;

Επιπλέον, “μόλις έχετε αρκετά εμπειρικά στοιχεία, τότε θα αρχίσετε να βλέπετε με τα μάτια σας: “Ω, έτσι είναι λοιπόν η φωνή της έμπνευσής μου””, λέει ο Watkins. Μέσα από αυτόν τον πειραματισμό, θα μπορέσετε να εξοικειωθείτε με αυτή την εμπνευσμένη φωνή μέσα σας και θα γίνεται όλο και πιο εύκολο να την ακολουθήσετε.

2. Επεκτεινόμαστε έξω από τη ζώνη άνεσής μας
Όπως ανέφερε ο Watkins παραπάνω, έχουμε πολλές φωνές διάσπαρτες στο μυαλό μας όλη την ημέρα – αυτό είναι που καθιστά δύσκολο να εντοπίσουμε τη φωνή της έμπνευσής μας, καθώς συχνά θολώνει από το άγχος, τον πόνο, το τραύμα κ.λπ.

Αλλά σύμφωνα με τον Watkins, η φωνή της έμπνευσης έχει έναν καθοριστικό παράγοντα: Μας κάνει να αισθάνεστε άβολα. “Στην πραγματικότητα, μας σπρώχνει έξω από τη ζώνη άνεσής μας”, λέει. “Μας ωθεί στη ζώνη ανάπτυξης, όπου νιώθουμε λίγο πιεσμένοι με καλό τρόπο, ενώ οι άλλες φωνές τείνουν να λένε απλώς να υποχωρήσουμε, ή να τρέξουμε, ή να κάνουμε αυτό που είναι βολικό”.

Και, πάλι, μπορείτε να ξεκινήσετε από τα μικρά. Ας πούμε ότι συναντάτε ένα νέο άτομο και νομίζετε ότι είναι πολύ καλός: Αντί να ακούσετε τη φωνή που φοβάται την απόρριψη, ζητήστε τον αριθμό του για να βγείτε για καφέ ή τσάι. Ή, όπως λέει ο Watkins, αν περπατάτε προς έναν προορισμό και κάτι μέσα σας λέει να στρίψετε αριστερά – στρίψτε αριστερά και δείτε τι θα συμβεί, ακόμα κι αν ο προορισμός είναι στα δεξιά.

“Μην αποτρέπετε τον εαυτό σας από τα μικρά πράγματα, και τότε, τελικά, θα είστε σε θέση να κάνετε τα μεγαλύτερα πράγματα”, προσθέτει. “Πρέπει να βγούμε έξω από τον διανοητικό τρόπο σκέψης, ο οποίος θα μας δώσει χίλιους καλούς λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να αναπτυχθούμε, να ζοριστούμε λίγο και να βγούμε από τη ζώνη άνεσής μας. Και αυτό είναι που πραγματικά ψάχνουμε”.

3. Εμπιστευόμαστε τη διαδικασία
Είναι ευκολότερη στη θεωρία παρά στην πράξη, αλλά χρειάζεται να προσπαθήσουμε να μην αμφισβητούμε συνεχώς τον εαυτό μας. Αντιθέτως, να εμπιστευτούμε την εσωτερική φωνή της έμπνευσης, από μέσα έρχεται. Σύμφωνα με τον Watkins, “τότε μπορείτε να το ακολουθήσετε πολύ πιο εύκολα”.

Είναι επίσης σημαντικό να μην αποθαρρύνεστε στην πορεία. Ο όρος “να βρεις την έμπνευσή σου” ακούγεται αρκετά βαθυστόχαστος, αλλά δεν χρειάζεται να είναι – αν νιώθετε αγχωμένοι ή καταβεβλημένοι στη σκέψη ότι ονειρεύεστε μεγάλα πράγματα, προσπαθήστε να μην ασκείτε υπερβολική πίεση στον εαυτό σας.

“Ποτέ δεν ξέρεις που θα οδηγήσει ο δρόμος σου, αλλά άκου τι συμβαίνει μέσα σου και ακολούθησέ τον με τον καλύτερο δυνατό τρόπο”, σημειώνει η Watkins. “Το επόμενο βήμα δεν πρόκειται να αποκαλυφθεί μέχρι να κάνετε αυτό το πρώτο βήμα”. Μπορεί να σας φαίνεται τρομακτικό να εμπιστεύεστε την εσωτερική σας φωνή χωρίς να ξέρετε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα, αλλά αυτό είναι το νόημα: Επεκταθείτε έξω από τη ζώνη άνεσής σας κάνοντας το άλμα. Οι πιθανότητες είναι ότι τελικά θα βρείτε τις απαντήσεις.

Πηγή:

www.mindbodygreen.com/articles/how-to-find-your-inspiration-from-meditation-teacher

https://enallaktikidrasi.com/

Εναλλακτικά

«Κάθισε ήσυχα. Μην κάνεις τίποτα. Έρχεται η άνοιξη. Ψηλώνει το χορτάρι» (Ζεν γνωμικό)
Κιντσούγκι: Βρίσκοντας την ομορφιά στην απλότητα


Η λαχτάρα για απλότητα δεν είναι φαινόμενο της σύγχρονης εποχής, ούτε αφορά μόνο την Άπω Ανατολή· τη συναντάμε από πολύ νωρίς και εδώ, στον δυτικό πολιτισμό μας. Ήδη ο Πλάτων είχε γράψει πως η ομορφιά έγκειται στην απλότητα. Οι Στωικοί συνιστούσαν απλότητα, ενώ μέχρι και ο μεγαλοφυής Λεονάρντο ντα Βίντσι, που διέπρεψε σε πολλούς καλλιτεχνικούς και επιστημονικούς τομείς συγχρόνως, φέρεται να είχε πει πως η απλότητα είναι η υπέρτατη επιτήδευση.

Μάλιστα, το ίδιο απόφθεγμα χρησιμοποιήθηκε και από τον Στιβ Τζομπς ως σλόγκαν της διαφημιστικής εκστρατείας για τον πρώτο υπολογιστή της Apple.

Στον βουδισμό Ζεν η απλότητα πάντα αποτελούσε πυλώνα της διαλογιστικής σκέψης. Στη διαρρύθμιση των εσωτερικών χώρων, την αρχιτεκτονική κήπων, τη ζωγραφική, τον χορό, το θέατρο, την ανθοδετική ή την παραδοσιακή τελετουργία του τσαγιού – όλα περιορίζονται στα απολύτως ουσιώδη, ενώ οτιδήποτε περιττό παραλείπεται. Μια φράση του Ζεν λέει: ware tada shiru taru, δηλαδή «όλα όσα χρειάζεσαι τα έχεις ήδη». Η καθαρότητα και η ομορφιά αναδεικνύονται μέσα από την απλότητα – αυτό είναι το αποφασιστικό μήνυμα. Και ακριβώς τα μέρη και οι στιγμές όπου εκ πρώτης όψεως δεν συμβαίνει τίποτα προσφέρουν στο πνεύμα τον χώρο που απαιτείται ώστε να συμβούν τα πάντα.

Κάθισε ήσυχα. Μην κάνεις τίποτα.
Έρχεται η άνοιξη.
Ψηλώνει το χορτάρι.

Ζεν γνωμικό
Η ανάγκη μας να διαχειριστούμε την ολοένα αυξανόμενη περιπλοκότητα της ζωής μας έχει αναδείξει τις τελευταίες δεκαετίες αρκετές νέες τάσεις: από το «downshifting», το «lessness» και το «simplify» έως το πιο πρόσφατο κίνημα που συνήθως αποκαλείται απλώς «μινιμαλισμός» και διευρύνει διαρκώς την απήχησή του. Διόλου συμπτωματικά, μία από τις πιο εμβληματικές μορφές του κινήματος του μινιμαλισμού προέρχεται από την Ιαπωνία.

Όταν έγραψε το βιβλίο της Σπίτι σε τάξη, ζωή σε τάξη, η Μαρί Κόντο δεν έγραψε απλώς ένα παγκόσμιο μπεστ σέλερ, αλλά κατέληξε και στη λίστα των εκατό ανθρώπων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως του περιοδικού Time· ο μόνος άλλος Ιάπωνας στην ίδια λίστα ήταν ο Χαρούκι Μουρακάμι, που θεωρείται εδώ και χρόνια υποψήφιος για το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Και να φανταστείτε ότι το μόνο που πραγματεύεται το (άκρως γοητευτικό) βιβλίο της Μαρί Κόντο είναι το καθάρισμα του σπιτιού από τη σαβούρα και το συγύρισμά του.

Ο συμπατριώτης της Φούμιο Σασάκι, ο οποίος αφηγείται την ιστορία της ζωής του σε ένα βιβλίο που μεταφράστηκε στα γερμανικά με τον τίτλο Das kann doch weg! (Αυτό μπορεί και να φύγει!), μας δείχνει πόσο θετική επίδραση μπορεί να έχει αυτή η διαδικασία στην ανθρώπινη ψυχή. Ο Σασάκι είχε μια επιτυχημένη σταδιοδρομία ως επικεφαλής των επιμελητών ενός ιαπωνικού εκδοτικού οίκου, αλλά η επιλογή βιβλίων με μοναδικό κριτήριο το μάρκετινγκ του δημιούργησε κάποια στιγμή μια αίσθηση ματαιότητας και τον οδήγησε στην κατάθλιψη.

Όμως αυτό άλλαξε άρδην όταν ο Σασάκι ήρθε σε επαφή με τη νέα φιλοσοφία ζωής του μινιμαλισμού και περιόρισε στο απολύτως απαραίτητο τις πράξεις του και τα υπάρχοντά του. Αυτό που με εξέπληξε είναι ότι ως «πατέρα» του μινιμαλισμού αναφέρει τον Στιβ Τζομπς, παρότι η κουλτούρα της χώρας του, μέσα από τις θεωρίες του Ζεν και του ουάμπι-σάμπι, ήταν αυτή που οδήγησε τον μινιμαλισμό στην άνθησή του. Διόλου τυχαία, ο Στιβ Τζομπς ήταν επίσης οπαδός της φιλοσοφίας του Ζεν· σε νεανική ηλικία, μάλιστα, σκεφτόταν να αποσυρθεί για κάποια χρόνια σε ένα μοναστήρι Ζεν.

Δεν είμαι βέβαιη εάν πρέπει οπωσδήποτε να περιορίσει κανείς τα υπάρχοντά του τόσο ώστε να χωρούν σε δύο βαλίτσες. Όμως η απλότητα –με όποια μορφή κι αν την εντάξουμε στη ζωή μας– βάζει σε τάξη και το πνεύμα μας. Μπορεί από μόνη της να μη λύνει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, αλλά μας προσφέρει τη διαύγεια που χρειαζόμαστε, προκειμένου να πάρουμε ουσιαστικές και υλοποιήσιμες αποφάσεις στις δύσκολες στιγμές.

Το διανοείσαι;
Ένας ψαράς ήταν ξαπλωμένος στη βάρκα του και απολάμβανε τη λιακάδα μετά τη δουλειά του, όταν πέρασε από μπροστά του ένας καλοντυμένος άντρας και του έπιασε την κουβέντα. «Με τέτοια καλοκαιρία θα έχει σίγουρα πολύ καλή ψαριά, γιατί δεν ξαναβγαίνεις;» Μ’ ένα αρνητικό νεύμα ο ψαράς αποκρίθηκε: «Βγήκα ήδη μία φορά σήμερα το πρωί».

«Και; Ήταν καλή η ψαριά;» ρώτησε ο άντρας. «Τόσο καλή, που δεν χρειάζεται να ξαναβγώ», του απάντησε ο ψαράς, μα όταν είδε το σαστισμένο βλέμμα του, του εξήγησε: «Έπιασα τόσο πολλά ψάρια, που δεν χρειάζεται να βγω ούτε τις επόμενες ημέρες».

«Δεν καταλαβαίνω», του είπε ο άντρας. «Αν έβγαινες σήμερα άλλες τρεις-τέσσερις φορές, θα έπιανες καμιά πενηνταριά ψάρια, ίσως και εκατό, το διανοείσαι;» Ο ψαράς το έφερε στον νου του, γνέφοντας καταφατικά. «Κι αν δεν το κάνεις μόνο σήμερα, αλλά και αύριο και μεθαύριο και τα επόμενα χρόνια», συνέχισε τον συλλογισμό του ο άντρας, «ξέρεις τι θα συνέβαινε τότε;» Ο ψαράς έγνεψε αποφατικά.

«Σε δύο χρόνια θα είχες μια-δυο βάρκες ακόμα, σε τέσσερα χρόνια θα μπορούσες να πάρεις ολόκληρο καΐκι», είπε σκεφτικός ο άντρας, παίρνοντας όλο και περισσότερη φόρα. «Θα μπορούσες να χτίσεις μια ψυκτική αποθήκη κι αργότερα ολόκληρο εργοστάσιο. Θα άρχιζες να εξάγεις τα ψάρια σου στο εξωτερικό και θα έβγαζες ένα κάρο λεφτά, το διανοείσαι; Και μετά…» Ο άντρας ξεροκατάπιε ενθουσιασμένος.

«Και μετά;» τον ρώτησε ο ψαράς. «Μετά», έκλεισε το λογύδριό του ο άντρας, «θα μπορούσες να χαλαρώνεις στη λιακάδα και να απολαμβάνεις την υπέροχη θάλασσα».

«Μα αυτό το κάνω και τώρα», αποκρίθηκε ο ψαράς. Ο άντρας τον αποχαιρέτησε και συνέχισε τον δρόμο του, μην ξέροντας αν έπρεπε να τον λυπηθεί ή να τον ζηλέψει.

*Ελεύθερη διασκευή του Ανεκδότου για την κατάπτωση του εργασιακού ήθους του Χάινριχ Μπελ

Τις τελευταίες δεκαετίες, ως αντίδραση στην αύξηση του στρες, της πίεσης και της περιπλοκότητας της ζωής μας, παρατηρείται ένα νέο φαινόμενο, που θα μπορούσαμε να το περιγράψουμε ως «κρίση χρόνιας πίεσης». Σε αντίθεση με τα προβλήματα που εμφανίζονται ξαφνικά, τα οποία έχουν τουλάχιστον το πλεονέκτημα ότι τα αναγνωρίζουμε σαφώς ως προβλήματα, η αίσθηση ότι έχουν πέσει πολλά στο κεφάλι μας τρυπώνει σχεδόν απαρατήρητη στη ζωή μας από την πίσω πόρτα.

Το χρόνιο στρες και η εξάντληση γίνονται σιγά σιγά κομμάτια της ύπαρξής μας, με αποτέλεσμα να μην αντιλαμβανόμαστε παρά μόνο σπάνια ότι έχουμε ξεχάσει τι θα πει χαρά, αίσθηση νοήματος, αισιοδοξία και ενθουσιασμός. Έστω και αν πρόκειται «απλώς» για μια υπερκόπωση και όχι για κανονικό burn-out συνοδευόμενο από κατάθλιψη, σε μακροχρόνια βάση μπορεί να γίνει πραγματικό βασανιστήριο και να μειώσει δραματικά την ποιότητα της ζωής μας. Υπάρχει όμως μια νηφάλια και πραγματιστική συμβουλή του Ζεν, η οποία μπορεί να κάνει θαύματα: Παραλείψτε ό,τι δεν είναι αναγκαίο.

Απόσπασμα από το βιβλίο του Andrea Lohndorf “Κιντσούγκι – η ομορφιά της ατέλειας” που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα

https://enallaktikidrasi.com/

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.