Γιατί το 5 είναι ο μαγικός αριθμός για να αλλάξεις τη ζωή σου;
Ένας κανόνας και μια συνήθεια που θα βελτιώσουν τη ζωή σου!
Κανείς μας δεν γεννήθηκε με manual για τη ζωή του και πολλοί από εμάς πήραμε σε μεγαλύτερη ηλικία μαθήματα ζωής που μπορεί να ευχόμασταν κάποιος να μας τα είχε διδάξει νωρίτερα, χωρίς να χρειαστεί να τα ανακαλύψουμε μόνοι μας με τον δύσκολο τρόπο. Όμως, όσο τετριμμένο και να είναι σαν έκφραση, κάθε εμπόδιο μπορεί να είναι για καλό και πολλές φορές στη ζωή μας μπορεί να χρειαστεί να πέσουμε χαμηλά για να σηκωθούμε ξανά. H Mel Robbins είναι ένα σπουδαίο παράδειγμα ανθρώπου που πέρασε μια μεγάλη περίοδο της ζωής της κατά την οποία τα είχε κάνει τόσο… μαντάρα που ακόμα και το να σηκωθεί το πρωί απ’ το κρεβάτι της φαινόταν άθλος. Όμως, δουλεύοντας με τον εαυτό της και ανακαλύπτοντας τεχνικές που θα μπορούσαν να την βοηθήσουν να αποφύγει την ολική καταστροφή, έμαθε τους τρόπους να βελτιώσει ουσιαστικά τη ζωή της.

Γράφουν οι Λαμπρινή Λαδά & Κατερίνα Ταλιαδούρου
«Οι άνθρωποι θα ακολουθήσουν το παράδειγμά σου και όχι τα λόγια σου»
Αυτή η γυναίκα, που στα 40 της βίωνε μέρες βυθισμένες στο αλκοόλ, την ανεργία, την μετριότητα σαν σύζυγος, σαν μητέρα, σαν φίλη, έμαθε ξαφνικά τα 5 δευτερόλεπτα που άλλαξαν την ζωή της για πάντα! Άλλαξε τη ζωή της, των δικών της ανθρώπων αλλά ταυτόχρονα χιλιάδων ανθρώπων που την είδαν και πίστεψαν ότι και εκείνοι μπορούν να αλλάξουν ριζικά τη ζωή τους και όλα αυτά μέσα σε 5 δευτερόλεπτα.

Κι αφού ο Κανόνας των 5 Δευτερολέπτων βρήκε τη θέση του σ’ αυτό τον κόσμο, η Mel Robbins θέλησε να το πάει ένα βήμα παραπέρα, βοηθώντας μας να διεκδικήσουμε τη ζωή που μας αξίζει, με μια μικρή αλλαγή στον τρόπο σκέψης μας. Κι έτσι μας “μύησε” στη Συνήθεια των 5!

Το 5 παίζει κομβικό ρόλο σε όσα διαβάσεις παρακάτω γι’ αυτό μην ξεχνάς πως αυτός ο αριθμός θα έχει μια ιδιαίτερα συμβολική σημασία σ’ αυτό το ταξίδι!

Η συνήθεια των 5
Πόσες φορές έχεις ξυπνήσει το πρωί, έχεις κοιταχτεί στον καθρέφτη κι έχεις αναρωτηθεί: «Θεέ μου, πώς θα περάσει αυτή η μέρα, θα τα καταφέρω άραγε;» Η απάντηση είναι άπειρες! Είναι φυσιολογικό; Φυσικά και ναι! Μπορείς, όμως, να το δουλέψεις και να βάλεις πράγματι ένα τέλος στις αρνητικές σκέψεις που σε βασανίζουν;

Τις περισσότερες φορές που σηκώνομαι το πρωί και κοιτάζω το είδωλό μου στον καθρέφτη, αμέσως μειώνεται και η αυτοπεποίθησή μου. Σκέφτομαι: «Χάλια» και ξεκινάω να θάβω ό,τι δεν μου αρέσει στην εξωτερική μου εμφάνιση, ενώ το θέμα παίρνει μεγάλες διαστάσεις, καθώς αρνητικές σκέψεις κατακλύζουν το μυαλό μου και σκέφτομαι ότι δε θα τα καταφέρω σε κανέναν τομέα της ζωής μου. Μέχρι που συνειδητοποίησα ότι δε γίνεται να συνεχιστεί άλλο αυτή η κατάσταση. Πρέπει να αποκτήσω ξανά την αυτοπεποίθηση που είχα και να βάλω σε προτεραιότητα εμένα!

Βέβαια όλα αυτά είναι μόνο λόγια! Αν μόνο και μόνο η θετική σκέψη μπορούσε να αλλάξει τη ζωή μου, θα το είχε ήδη κάνει. Έπρεπε να κάνω κάτι πιο δραστικό, έτσι στράφηκα στα βιβλία αυτοβελτίωσης και στην «Συνήθεια των 5» της Mel Robbins. Η αλήθεια είναι πως εάν νιώθεις πως βρίσκεσαι σε αδιέξοδο, τα βιβλία αυτοβελτίωσης βρίσκονται δίπλα σου σε κάθε δύσκολη στιγμή. Σου κρατούν συντροφιά, σε ενθαρρύνουν και σε βοηθούν να ανακαλύψεις τη δύναμη που κρύβεις βαθιά μέσα σου, εκπληρώνοντας τα όνειρά σου και τους στόχους σου. Είναι μία εξαιρετική ευκαιρία να ξεκινήσεις να ανακαλύπτεις τον κόσμο της αυτοβελτίωσης κι αν θες τη γνώμη μου, το βιβλίο της Mel Robbins είναι η κατάλληλη αρχή!

«Η Συνήθεια των 5» δεν έχει να κάνει με ψεύτικους επαίνους ή με επιβεβλημένη θετική σκέψη. Είναι ένα βιβλίο που πραγματεύεται το πώς θα αλλάξεις τον προεπιλεγμένο τρόπο σκέψης σου, που σε κρατάει δέσμια σε μια καταστροφική και αποθαρρυντική σχέση με τον εαυτό σου.

Αν θέλεις να είναι διαφορετική η ζωή σου, πρέπει να αρχίσεις να συμπεριφέρεσαι διαφορετικά και να παίρνεις διαφορετικές αποφάσεις. «Η Συνήθεια των 5» είναι μία πολύ καλή αρχή για να αλλάξεις την ζωή σου, βελτιώνοντας την σημαντικότερη σχέση που έχεις αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια, την σχέση με τον εαυτό σου, αυτή που θα σε συντροφεύει για μία ζωή.

Πόσο συχνά επιδοκιμάζεις τον εαυτό σου;
Ήρθε η στιγμή να κοιτάξεις τον εαυτό σου στον καθρέφτη, να τον πάρεις μία αγκαλιά και να του φωνάξεις: «Σε βλέπω και σε αγαπάω. Το έχεις!». Κάπως έτσι θα έπρεπε να ξεκινάει η κάθε σου μέρα. Πώς μπορείς, όμως, να επιτύχεις κάτι τέτοιο; Κάνοντας κόλλα 5 με τον εαυτό σου κάθε πρωί φυσικά!

Μπορεί να σου φαίνεται λίγο τρελό, αλλά εάν ξεκινήσεις να το εφαρμόζεις, θα νιώθεις πως συναντάς την καλύτερη σου φίλη. Με αυτόν τον τρόπο θα μάθεις να ενθαρρύνεις τον εαυτό σου να προχωράει κάθε μέρα, κάθε εβδομάδα, κάθε χρόνο της ζωής σου, βήμα βήμα, καθώς θα οδεύεις προς τους στόχους και τα όνειρά σου! Θα γίνεις ΕΣΥ ο πιο ένθερμος υποστηρικτής, οπαδός κι εμψυχωτής του εαυτού σου.

Στην αρχή το «κόλλα 5» θα είναι απλώς κάτι που κάνεις, όμως, με την πάροδο του χρόνου, η αυτοεπιβεβαίωση, η αυτοπεποίθηση, η επιδοκιμασία, η αισιοδοξία και η δράση που αυτή η κίνηση συμβολίζει γίνεται κομμάτι του εαυτού σου. Πώς θα γίνει, όμως, μία συνήθεια και μέρος του εαυτού σου;

Είναι πολύ απλό! Κάθε πρωί, πριν ακόμα κοιτάξεις το τηλέφωνό σου ή ανοίξεις την πόρτα στον κόσμο, αφιέρωσε μια στιγμή στο είδωλό σου στον καθρέφτη. «Η Συνήθεια των 5» θα είναι μια προσωπική στιγμή για εσένα κάθε πρωί. Έχει δυο απλά, αλλά δυνατά, βήματα:

Στάσου μπροστά στον καθρέφτη και μείνε απλώς με τον εαυτό σου για μια στιγμή. Μην εστιάσεις στην εμφάνισή σου. Κοίταξε βαθύτερα. Δες το άτομο που κατοικεί σε αυτό το σώμα. Το πνεύμα κάτω από το δέρμα και την ψυχή πίσω από το πρόσωπο.
Όταν νιώσεις έτοιμη, κάνε «κόλλα 5» με το είδωλό σου στον καθρέφτη. Παρατήρησε πώς το μυαλό σου ηρεμεί. Μπορεί να νιώσεις ένα κύμα ενέργειας. Μπορεί να νιώσεις μια αίσθηση ανακούφισης: Θα πάνε όλα καλά. Μπορεί να σκεφτείς: Το ’χω, θα τα καταφέρω. Σ’ αγαπώ. Σε βλέπω. Πιστεύω σε εσένα. Πάμε να ξεκινήσουμε την μέρα μας.
Αυτή η πρωινή «Συνήθεια των 5» είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για να συνδεθείς περισσότερο με τον εαυτό σου, τις ανάγκες, τους στόχους, τα όνειρά σου, αλλά και με τις μεγαλύτερες δυνάμεις γύρω σας. Σε έναν κόσμο που αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς, μην ξεχνάς να ανακαλύπτεις τον εαυτό σου, να τον βάζεις σε προτεραιότητα και να τον επιδοκιμάζεις.

Να θυμάσαι πάντα πως είσαι πιο δυνατή απ’ όσο νομίζεις, αλλά ό,τι κι αν περνάς μπορείς να το νικήσεις όταν είσαι επιεικής με την ψυχή σου, όταν συμπεριφέρεσαι στον εαυτό σου όπως ακριβώς του αξίζει!

Ο κανόνας των 5 δευτερολέπτων
Διάλεξε ή κουράγιο ή άνεση. Δεν μπορείς να τα έχεις και τα δύο
Τι είναι αυτά τα 5 Δευτερόλεπτα; Είναι ένα απλό μεταγνωσιακό (δηλαδή, μια τεχνική που επιτρέπει να νικήσεις το μυαλό σου και να πετύχεις τους στόχους σου) εργαλείο, το οποίο υποστηρίζεται από την έρευνα και δημιουργεί μια άμεση και διαρκή αλλαγή στην συμπεριφορά.

Στη πράξη: Όταν νιώθεις το ένστικτο να δράσεις για κάποιο στόχο ή μια υποχρέωση ή τη στιγμή που διστάζεις να κάνεις κάτι που ξέρεις ότι πρέπει να γίνει, χρησιμοποίησε τον κανόνα των 5 Δευτερολέπτων. Ξεκινάς πάντα μετρώντας αντίστροφα από το 5-4-3-2-1 Πάμε! Η αντίστροφη μέτρηση σε βοηθά να επικεντρωθείς στον στόχο ή την υποχρέωση και σου αποσπά την προσοχή από το να ανησυχείς ή να φοβάσαι και να σε σταματήσει. Φτάνοντας στο 1 λοιπόν, πάρε εσύ τον έλεγχο! Αυτή η δοκιμασμένη μέθοδος, σε παρακινεί να δράσεις και σε απαλλάσσει από τις συνήθειες του δισταγμού, της υπερανάλυσης και του αυτοπεριορισμού.

βιβλίο της Mel Robbins
Το να ξέρεις τι πρέπει να κάνεις για να βελτιώσεις τη ζωή σου απαιτεί σοφία. Το να σπρώχνει τον εαυτό σου να το κάνει θέλει κουράγιο


Δεν θα έχεις όρεξη ποτέ!
Ξέχνα το κίνητρο! Πόσες φορές εγώ η ίδια δεν έχω γράψει για τις επιβραβεύσεις, για τα κίνητρα, για το λόγο που το κάνεις. Αυτά μάλλον είναι ανοησίες. Τη στιγμή που έρχεται η ώρα να παρακινήσεις τον εαυτό σου δεν θα βλέπεις κανένα κίνητρο. Στην πραγματικότητα, δεν θα έχεις όρεξη να κάνεις τίποτα απολύτως. Αν θες να βελτιώσεις τη ζωή σου, πρέπει να σηκωθείς και να σπρώξεις τον ίδιο σου τον εαυτό να το κάνει.

Τίποτα απ΄όσα έκανα ή δεν έκανα δεν θα έφερνε τη συντέλεια του κόσμου.

Και αν κάνεις λάθος;
Και αν κάνεις λάθος; Και αν το γεγονός ότι κρατάς τον εαυτό σου εγκλωβισμένο στη φυλακή που οικειοθελώς μπήκες τελικά ήταν το μεγαλύτερο λάθος της ζωής σου; Και αν είσαι καλός, αν ο κόσμος σε χρειάζεται, αν το αγόρι αυτό είναι ο άνθρωπος της ζωής σου, αν το βιβλίο που κρατάς στο συρτάρι είναι αυτό που θα αλλάξει τη ζωή των ανθρώπων; Και αν για όλα αυτά χρειάζεται μόνο να μην σε σταματήσεις αφού μετρήσεις 5 Δευτερόλεπτα;

Ο καλύτερος εαυτός σου πηγαίνει στην οντισιόν, μιλάει στο αγόρι ή στο κορίτσι στο μπαρ και σηκώνει το χέρι και τη φωνή του στη δουλειά

Mel Robbins
Ο κανόνας των 5 Δευτερολέπτων πιάνει!
Δεν θα μπορούσα να μην δοκιμάσω κάτι πριν το προτείνω. Έχω λίγες μέρες που διαβάζω το βιβλίο της Mel Robbins, «Ο Κανόνας των 5 Δευτερολέπτων» και με έχει παρακινήσει να ξεσηκωθώ και να κάνω πράγματα που δεν μπορούσα να κάνω νωρίτερα. Ξύπνησα στις 6:15 χωρίς ξυπνητήρι (και αυτό δεν είναι κάτι που συνηθίζω, το αντίθετο πατάω αναβολή τρεις ή τέσσερις φορές και χουζουρεύω). Έκανα συνήθεια το γυμναστήριο το πρωί πριν τη δουλειά, ενώ είχα ένα σωρό άλλες δουλειές να με περιμένουν.

Με έβαλε σε σειρά ο Κανόνας των 5 Δευτερολέπτων και είναι το μόνο που χρειάζεται να κάνεις αν θες να κάνεις κάτι που ανέβαλες για καιρό. Δοκίμασέ το και δες τι αποτελέσματα θα φέρουν οι δράσεις σου αυτές στη ζωή σου.

Τα βιβλία «Ο Κανόνας των 5 Δευτερολέπτων» και «Η Συνήθεια των 5» της Mel Robbins κυκλοφορούν απ’ τις εκδόσεις Διόπτρα.

https://ipop.gr/