Ιουλίου 27, 2021

Κινηματογράφος

Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες την Πέμπτη 11/7

Από Βασιλική Γερονίκου

Αυτήν την εβδομάδα η «Κούκλα του Σατανά» επιστρέφει, η ιστορία του πιο διαβόητου serial killer των ’70s ζωντανεύει και η πολυεθνική οικογένεια του Κριστιάν Κλαβιέ μπαίνει σε νέες περιπέτειες.
Θεέ μου Τι Σου Κάναμε; 2

Οι εκπλήξεις της οικογένειας Βερνέιγ δεν τελειώνουν ποτέ. Αυτή τη φορά, οι τέσσερις γαμπροί της έχουν αποφασίσει να φύγουν από τη Γαλλία με τις συζύγους και τα παιδιά τους και να δοκιμάσουν την τύχη τους στο εξωτερικό. Ανίκανοι να φανταστούν ότι οι κόρες τους δεν θα είναι κοντά, ο Κλοντ και η Μαρί προσπαθούν απεγνωσμένα να τους κρατήσουν δίπλα τους. Συνέχεια της μεγάλης εμπορικής επιτυχίας του 2014 που είδαν 6,5 εκατ. θεατές στη χώρα της.

Η Κούκλα του Σατανά

Στο reboot της διάσημης ταινίας τρόμου, ο αιμοδιψής Τσάκι ζωντανεύει ξανά, και διαθέτοντας πλέον τεχνητή νοημοσύνη, επιστρέφει για να σκορπίσει τον τρόμο και το θάνατο στην οικογένεια του νεαρού Άντι, στοιχειώνοντας σκέψεις, ψυχές και παιχνίδια.

Το Αριστούργημά μου

Αργεντίνικη δραμεντί χαρακτήρων από το σκηνοθέτη του «Επιφανής Πολίτης», με πρωταγωνιστές τον Αρτούρο, έναν γοητευτικό, εκλεπτυσμένο και αρκετά αδίστακτο γκαλερίστα και τον Ρένζο, έναν δύστροπο, ταλαντούχο ζωγράφο σε παρακμή. Η μακροχρόνια φιλία των δύο αυτών αντίθετων ανδρών δοκιμάζεται όταν στη ζωή τους εισβάλει ένας τρίτος χαρακτήρας με σκοτεινές προθέσεις.

Τεντ Μπάντι, Ένας Γοητευτικός Δολοφόνος

Η Λιζ που ζει με την κόρη της και τον σύντροφό της Τεντ, αναγκάζεται να αναρωτηθεί πόσο καλά γνωρίζει τον άνδρα με τον οποίο μοιράζεται τη ζωή της, όταν εκείνος συλλαμβάνεται και κατηγορείται για μια σειρά από ειδεχθείς φόνους. Βιογραφία του πιο διαβόητου serial killer των ’70s, μέσα από τα μάτια της αληθινής συντρόφου του, Ελίζαμπεθ Κένταλ.

Habanastation

Ένα PlayStation γίνεται η αφορμή για να δημιουργηθεί μια απρόσμενη φιλία μεταξύ δύο νεαρών συμμαθητών που προέρχονται από διαφορετικές κοινωνικές τάξεις, σε ένα κοινωνικό Κουβανέζικο δράμα –με πολύ χιούμορ- του 2011.

Κινηματογράφος

Αγαπημένο μου Ημερολόγιο
Από Χρήστο Μήτση 

Eχοντας πάντα τον εαυτό του στο κέντρο του κάδρου, τις περισσότερες φορές ως Μικέλε Απιτσέλα, ο Νάνι Μορέτι καθιερώθηκε σαν ο «Ιταλός Γούντι Άλεν», ένας ευαίσθητος πολιτικά, ανήσυχος αισθητικά και απελπισμένος υπαρξιακά κωμικός που αποτύπωνε τις προσωπικές εμμονές του στο πανί με έναν γοητευτικό, sui generis τρόπο. Στο «Αγαπημένο μου Ημερολόγιο» ο νευρωτικός σκηνοθέτης και ηθοποιός καβαλάει τη βέσπα του και κόβει βόλτες στην καλοκαιρινή Ρώμη, ταξιδεύει στα Αιολικά νησιά για να συναντήσει ένα φίλο του, καθηγητή φιλοσοφίας, και αφηγείται τις κωμικοτραγικές περιπέτειές του με τους γιατρούς.

 

Πρόκειται για ένα ελεύθερο σεναρίου σινε-οδοιπορικό το οποίο μιλά για το σινεμά, την ιταλική καθημερινότητα, τις διαψεύσεις των ιδεών μιας ολόκληρης εποχής και τελικά τη ζωή την ίδια με μια βαθιά συγκινητική, μελαγχολική, μα κατά βάθος αισιόδοξη απλότητα. Μια απλότητα ιδεών γεμάτη σοφία που γίνεται αφηγηματική λιτότητα γεμάτη κινηματογραφικές ιδέες. Η καλύτερη ταινία του Νάνι Μορέτι, η οποία τιμήθηκε με το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κανών.

Ιταλία, Γαλλία. 1993. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: STRADA FILMS

Κινηματογράφος

Η τέταρτη ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ είναι μια σουρεαλιστική κωμωδία, χαρακτηριστική της πρώτης περιόδου του, η οποία θα βρει την κορύφωσή της τέσσερα χρόνια αργότερα με τις «Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης».

Στα 35 του χρόνια, όμως, ο οργισμένος Ισπανός δημιουργός έχει ακόμα τη φόρα του κοινωνικού αμφισβητία και τον αισθητικό δυναμισμό της Movida και του μαδριλένικου αντεργκράουντ. Όπως λέει ο ίδιος, «ο κόσμος της νοικοκυράς με διασκεδάζει και ταυτόχρονα με τρομάζει, εξαιτίας της τρομακτικής αποξένωσής του».

Έτσι, αποφασίζει να μας συστήσει την Γκλόρια, μια απελπισμένη γυναίκα η οποία δουλεύει ως καθαρίστρια και προσπαθεί να βάλει σε τάξη την αντισυμβατική οικογένειά της και την ίδια της τη ζωή. Το παράλογο εισβάλλει στην αστική ισπανική καθημερινότητα, όπου εξωφρενικοί χαρακτήρες και καταστάσεις διαδέχονται το ένα το άλλο με καταιγιστικό ρυθμό. Κάτω από το ξέφρενο χιούμορ, όμως, μια βαθιά θλίψη αναδύεται από τους τέσσερις τοίχους του μαδριλένικου διαμερίσματος, εκεί όπου ο σουρεαλισμός, το μελόδραμα, η ποπ κουλτούρα, η ευρωπαϊκή ιστορία και η κοινωνική κριτική γίνονται ένα με αφοπλιστικό κι απολαυστικό κινηματογραφικό θάρρος.

Ισπανία. 1984. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: ΤΡΙΑΝΟΝ FILMCENTER.

Κωμωδία | 1984| Εγχρ.

Κινηματογράφος

Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες την Πέμπτη 27/6
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο


Αυτήν την εβδομάδα οι Beatles εξαφανίζονται από προσώπου γης και ο Αλέν Ντελόν συναντά τη Ρόμι Σνάιντερ.

Yesterday


Ο Ντάνι Μπόιλ σκηνοθετεί έναν κόσμο όπου δεν υπάρχουν οι Beatles. Ένας άσημος μουσικός πασχίζει να κάνει καριέρα γράφοντας μελαγχολικές μπαλάντες, όλες όμως γνωρίζουν παταγώδη αποτυχία. Μοναδική πιστή φαν και μάνατζερ η παιδική του φίλη, η οποία απτόητη τού κλείνει συναυλίες πιστεύοντας ολόψυχα στο ταλέντο του. Τα πάντα θα αλλάξουν για τον αποκαρδιωμένο τραγουδοποιό όταν μετά από ένα ατύχημα θα ξυπνήσει στο νοσοκομείο και σε έναν κόσμο όπου οι Beatles δεν υπήρξαν ποτέ. Τότε αποφασίζει να πάρει την κιθάρα και να παίξει τα κομμάτια του συγκροτήματος σα να ήταν δικά του, με το δρόμο πλέον για την καταξίωση να ανοίγεται διάπλατα.

Οι Αόρατες
Γαλλική κοινωνική κομεντί. Με απόφαση του Δήμου, ένα κέντρο υποδοχής δεκάδων άστεγων γυναικών πρόκειται να κλείσει. Οι κοινωνικοί λειτουργοί έχουν μόνο τρεις μήνες στη διάθεσή τους για να τις επανεντάξουν στην κοινωνία με κάθε τρόπο: πλαστογραφούν, καταφεύγουν στο ψέμα και προσπαθούν να βρουν οποιοδήποτε «μέσο» για να ανασταλεί η απόφαση. Για αυτό το διάστημα, τα πάντα επιτρέπονται, αρκεί οι προστατευτούν οι γυναίκες.

Το Ένστικτο της Ζωής


Αργεντίνικο δραματικό θρίλερ. Ένας άντρας που απολάμβανε μια τέλεια ζωή, έχοντας μια πολύ καλή δουλειά και μια αγαπημένη οικογένεια, θα δει τον αψεγάδιαστο κόσμο του να γκρεμίζεται όταν ανακαλύπτει πως χρειάζονται επειγόντως μεταμόσχευση νεφρού. Τότε, ο άνθρωπος που μέχρι τότε ζούσε ακολουθώντας πιστά τους νόμους, θα σκεφτεί σοβαρά να τους παραβιάσει για πρώτη φορά.

Κόλπο Γκρόσο


Ιταλική κωμωδία παρεξηγήσεων. Ένας μεροκαματιάρης επιπλοποιός και μια αποτυχημένη τραγουδίστρια ζουν για καιρό ως παράνομο ζευγάρι, όμως αδυνατούν να πάρουν διαζύγιο λόγω οικονομικών δυσχερειών. Όταν εκείνος χάψει το ψέμα των φίλων του πως έχει κερδίσει το λαχείο, αποφασίζει να χωρίσει και να μετακομίσει με τη γυναίκα που αγαπά και την οικογένειά της στο νότο. Όταν συνειδητοποιήσει το λάθος του όμως θα είναι πλέον αργά.

Annabelle Comes Home


Η σατανική κούκλα σε νέες περιπέτειες. Επιστροφή στον κόσμο τρομο-franchise «Το Κάλεσμα», με τους δαιμονολόγους Εντ και Λορέν Γουόρεν να είναι αποφασισμένοι να σταματήσουν τις δολοφονικές ορέξεις της κούκλας Άναμπελ. Αποφασίζουν έτσι να την τοποθετήσουν σε μια προθήκη και την κλειδώνουν στο δωμάτιο με τα καταραμένα αντικείμενα. Μάλιστα, ζητούν από έναν ιερέα να ευλογήσει την προθήκη ώστε να βεβαιωθούν πως δεν πρόκειται να δραπετεύσει… Ένα χρόνο αργότερα όμως, η μικρή κόρη των Γουόρεν και οι φίλες της τρυπώνουν στο δωμάτιο, και άθελα τους ξυπνούν όχι μόνο τη δαιμονισμένη κούκλα αλλά και όλα τα πνεύματα που βρίσκονται εκεί, εκκινώντας ένα νέο μακελειό.

Πρόσκληση σε Γεύμα από έναν Υποψήφιο Δολοφόνο


Ένα all-star φιλμ μυστηρίου από το 1976. Οι Πίτερ Σέλερς, Άλεκ Γκίνες, Μάγκι Σμιθ, Πίτερ Φολκ και Τρούμαν Καπότε, πρωταγωνιστούν σε μια ταινία που θέλει τους πέντε διασημότερους ντετέκτιβ του κόσμου να προσκαλούνται σε γεύμα από έναν εκκεντρικό εκατομμυριούχο στον πύργο του, για να διαλευκάνουν το μυστήριο ενός φόνου που θα γίνει στη διάρκεια του γεύματος.

Η Πισίνα


Ατμοσφαιρικό θρίλερ με τους Αλέν Ντελόν και Ρόμι Σνάιντερ. Η ισορροπία ενός ζευγαριού που απολαμβάνει ήρεμη ζωή ενώ βρίσκεται σε διακοπές στο εξοχικό του, απειλείται όταν εμφανίζεται ο πρώην εραστής της γυναίκας μαζί με τη νεαρή του κόρη, οι οποίοι θα ταράξουν την ατμόσφαιρα του σπιτιού.

Η Πένθιμη Παρέλαση των Ρόδων


Αβανγκάρντ ταινία του Τόσιο Ματσουμότο (1969). Προσπαθώντας να ξεφύγει από το παρελθόν της, μια νεαρή τραβεστί κάνει σχέση με τον ιδιοκτήτη του νυχτερινού κέντρου όπου εργάζεται, αγνοώντας πως αυτός είναι ο άνθρωπος που θα σφραγίσει τη μοίρα της.

Κινηματογράφος

Κόκκινη Έκλειψη

Από Χρήστο Μήτση

Η τρίτη ταινία του Αργεντινού Μπέντζαμιν Ναϊστάτ αφηγείται την ιστορία μιας μυστηριώδους εξαφάνισης. Στην πραγματικότητα όμως είναι μια αποκαλυπτική ακτινογραφία της πραγματικότητας της χώρας στα ’70s, σε μια εποχή αλλαγών, μεταμορφώσεων κι… εξαφανίσεων.

Όπως πληροφορούμαστε από την ίδια την ταινία, βρισκόμαστε «το 1975 σε κάποια επαρχιακή πόλη της Αργεντινής» και μέσα από ένα ακίνητο πλάνο βλέπουμε τους κατοίκους μιας γειτονιάς να ξαλαφρώνουν από τα υπάρχοντά του ένα «ανυπεράσπιστο» σπίτι (κάποιου εξαφανισμένου;). Στην αμέσως επόμενη σκηνή ένας άντρας συμπεριφέρεται νευρικά και τελικά αγενώς σε ένα εστιατόριο, αναγκάζοντας έναν άλλον, τον επιτυχημένο δικηγόρο Κλαούντιο, που κάθεται στο τραπέζι περιμένοντας τη γυναίκα του, να του παραχωρήσει τη θέση του.

Ο τελευταίος δεν θα παραμείνει όμως σιωπηλός, ξεφτιλίζοντας δημόσια τον αυθάδη άντρα, ο οποίος ξεσπά κατά των πάντων, φωνάζοντας: «Είστε όλοι ναζί, αφήστε με κάτω!», και απομακρύνεται σηκωτός από το μαγαζί. Καθώς ο καθωσπρέπει δικηγόρος και η σύζυγός του επιστρέφουν στο σπίτι, δέχονται την επίθεση του αγνώστου, ο οποίος τελικά αυτοπυροβολείται μπροστά στο ζευγάρι. Ο Κλαούντιο αναλαμβάνει να μεταφέρει τον βαριά τραυματισμένο άντρα στο νοσοκομείο, αντ’ αυτού όμως τον παρατά ετοιμοθάνατο στην έρημο.

Έπειτα από λίγους μήνες ένας ντετέκτιβ-σταρ της τηλεόρασης καταφθάνει από το Μπουένος Άιρες στην πόλη αναζητώντας τα ίχνη του εξαφανισμένου. Παίζοντας σαν το ποντίκι με τη γάτα με τον Κλαούντιο, δίνει στον Ναϊστάτ την ευκαιρία να στήσει έναν αγωνιώδη ιστό γύρω από τον αμοραλιστή, γεμάτο ένοχα μυστικά ήρωά του και να περιγράψει μια κοινωνική πραγματικότητα βουτηγμένη στην πολιτική και ηθική διαφθορά.

Έντονα συμβολική, η «Κόκκινη Έκλειψη» επαναφέρει διαρκώς το μοτίβο των εξαφανίσεων (η κόρη του Κλαούντιο και ο νεαρός φίλος του φίλου της που απάγονται, ο ήλιος που… εξαφανίζεται) και την ιδέα της μεταμφίεσης (η περούκα στο τελευταίο πλάνο) για να περιγράψει την Αργεντινή του «Βρόμικου Πολέμου», της παραστρατιωτικής οργάνωσης ΑΑΑ (Argentine Anticommunist Alliance) και της επερχόμενης χούντας του Βιντέλα. Είναι η εποχή που ξεκινούν οι οργανωμένες εξαφανίσεις των αντιφρονούντων και η «μεταμόρφωση» μιας χώρας σε αμερικανικό προτεκτοράτο.

Με στιλιζαρισμένη σκηνοθεσία, η οποία τονίζει τις σεναριακές, αλληγορικές και εικαστικές λεπτομέρειες, ο Ναϊστάτ προσθέτει στην εξίσωση τον καθολικισμό, τη μισαλλοδοξία κι έναν διάχυτο εθνικό αμοραλισμό, παραμένοντας από την αρχή μέχρι το τέλος βαθιά σαρκαστικός, θεόπικρος κι έντονα –σχεδόν παλιομοδίτικα– συμβολικός. Για το πρωτότυπο αφηγηματικό στιλ του, το οποίο δεν περιφρονεί το μυστήριο και την αγωνία, απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν, όπου η ταινία διακρίθηκε επίσης για την ερμηνεία του Ντάριο Γκραντινέτι («Μίλα της», «Ιστορίες για Αγρίους») και τη φωτογραφία του Πέδρο Σοτέρο («Aquarius»).

Αργεντινή, Βραζιλία, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 109΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Κινηματογράφος

Σύνορα
Από Χρήστο Μήτση

Ηδη από τον τίτλο η δεύτερη ταινία του Ιρανού, κατοίκου Κοπεγχάγης πλέον, Αλί Αμπάσι («Shelley») ορίζει έναν κόσμο με όρια. Όρια που κρατούν τους ανθρώπους σε απόσταση μεταξύ τους, όπως είναι τα γεωγραφικά σύνορα. Ένας από εκείνους οι οποίοι τα ελέγχουν είναι και η Τίνα. Μια γυναίκα με έντονη δυσμορφία προσώπου, η οποία έχει την παράξενη, ανεξήγητη ικανότητα να οσφραίνεται τα ανθρώπινα συναισθήματα.

Μυρίζοντας τη ντροπή, το φόβο ή την αγωνία αποδεικνύεται εξαιρετική στη δουλειά της, καθώς τη βλέπουμε να εντοπίζει έναν ανήλικο που μεταφέρει αλκοόλ κι έναν υπεράνω υποψίας πορνογράφο. Σιωπηλή κι εσωστρεφής, ζει με τον ελαφρόμυαλο σύντροφό της σε ένα απομονωμένο εξοχικό, ενώ όταν επισκέπτεται τον πατέρα της στο γηροκομείο προσπαθεί να πάρει πληροφορίες για το παρελθόν της: πώς απέκτησε αυτό το παράξενο σημάδι στον κόκκυγα της;


Διασκευάζοντας ένα διήγημα του Γιον Άιβιντε Λίντκβιστ, συγγραφέα του «Άσε το κακό να μπει», ο Αμπάσι τυλίγει την Τίνα σε μια σχεδόν ονειρική ατμόσφαιρα που, πατώντας με το ένα πόδι στο ρεαλισμό, μοιάζει να κουβαλά κάτι από την παγανιστική αύρα των σκανδιναβικών παραμυθιών. Ένα κλίμα το οποίο θα εμποτιστεί με στοιχεία θρίλερ και (επιστημονικής;) φαντασίας όταν κάνει την εμφάνισή του ο Βόρε, ένας άντρας με παρόμοια δυσμορφία, ο οποίος όμως δεν κουβαλά κάποια αναγνωρίσιμη μυρωδιά. Κι ενώ η ανακάλυψη του πορνογράφου ξεκινά μια αστυνομική έρευνα για την εξάρθρωση ενός κυκλώματος που απάγει μωρά, η Τίνα αποκτά μια όλο και εντονότερη έλξη για τον μυστηριώδη άντρα που γρήγορα της αποδεικνύει πως οι δυο τους, εραστές πλέον, ανήκουν σε κάτι διαφορετικό από το ανθρώπινο είδος.

Ένας αφιλόξενος κόσμος, ένας εισβολέας που αλλάζει τις ισορροπίες, μια ενηλικίωση που επέρχεται μέσα από μια επώδυνη συνειδητοποίηση. Το λογοτεχνικό σύμπαν του Λίντκβιστ μιλάει για το φόβο του Άλλου και για τον απατηλό διαχωρισμό ανθρώπων και «τεράτων», με το σενάριο των «Συνόρων» να προσθέτει την ιστορία της πορνογραφίας παραπέμποντας σε άλλου είδους ανθρωπόμορφα τέρατα. Μια αλληγορία που απλώνει ρίζες στο πρόσφατο ιστορικό παρελθόν της σκανδιναβικής κοινωνίας, δεν λειτουργεί όμως απόλυτα μέσα σε μια κινηματογραφική αφήγηση που «κλέβει» από το θρίλερ, την ονειρική φαντασία, την πολιτική καταγγελία, το ψυχολογικό δράμα και το Nordic noir, σχολιάζοντας ταυτόχρονα διαχρονικά ηθικά διλήμματα.


Τελικά, αν και συχνά παρασύρεται από το γκροτέσκο και σπαταλά χρόνο στην ελάχιστα ενδιαφέρουσα αστυνομική υποπλοκή, ο Αμπάσι υποβάλλει με τη σκηνοθετική δεξιότητά του κι εντυπωσιάζει με το θάρρος με το οποίο βουτά σε επικίνδυνα νερά (η ερωτική σκηνή), χαρίζοντας στα «Σύνορα» μια οσκαρική υποψηφιότητα μακιγιάζ και το βραβείο καλύτερης ταινίας στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα των Κανών.

Σουηδία, Δανία. 2018. Διάρκεια: 110΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Θρίλερ | 2018| Εγχρ.

Πού παίζεται
ΕΛΛΗΝΟΡΩΣΩΝ - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
Εκράν Θερινός
 Ζωοδ. Πηγής & Αγαθίου, Νεάπολη

2106461895

STEREO SOUND

€ 7,50, παιδ.-φοιτ. & άνω των 65 € 6,00. Κάθε Τετ. € 6,00.

Πέμ.-Τετ.: 23.00

ΓΚΑΖΙ
Ταινιοθήκη της Ελλάδος
 Ιερά Οδός 48 & Μεγ.Αλεξάνδρου 134-136, (ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός)

2103609695

DOLBY DIG. DTS

€ 7,00, φοιτ.-παιδ., άνω των 65, ατέλειες & άνεργοι € 5,00. Κάθε Πέμ. τα δύο άτομα € 7,00

Λαΐς Σάβ.-Τετ.: 23.00 Θερινός

Κινηματογράφος

Οι ταινίες της εβδομάδας: Ανδρες με τα όλα τους!
Πληθώρα νέων ταινιών και από αυτή την Πέμπτη στις αίθουσες, με ελάχιστες νέες να ξεχωρίζουν δίπλα σε δύο πολύ καλές επανεκδόσεις

5: εξαιρετική 4: πολύ καλή 3: καλή 2: ενδιαφέρουσα 1: μέτρια 0: απαράδεκτη

«Κολύμπα ή αλλιώς βυθίσου»

(«Le grand bain», Γαλλία, 2018). Δραματική κομεντί του Ζιλ Λελούς.

Να ένα μικρό, αισιόδοξο φιλμ, χωρίς μεγάλες καλλιτεχνικές προσδοκίες αλλά ζεστό και φιλικό, έτοιμο να σου φτιάξει τη διάθεση παιχνιδιάρικα και απλά. Ουσιαστικό θέμα της ταινίας είναι η κρίση ηλικίας, ανδρών για την ακρίβεια, επτά τον αριθμό. Εχουν παραμελήσει τον εαυτό τους, νιώθουν ότι η ζωή για κάποιον λόγο τους εκδικείται, δεν επικοινωνούν καλά με το αντίθετο φύλο, κάποιοι παντρεμένοι με παιδιά, άλλοι χωρισμένοι με παιδιά.

Κάτι θα τους ενώσει όμως, θα δώσει λίγο φως στη ζωή τους, θα τους κάνει να νιώσουν και πάλι παιδιά. Και αυτό το κάτι δεν είναι τα χαρτιά, ούτε οι γυναίκες. Δεν είναι το ποδόσφαιρο, ούτε το κυνήγι. Είναι η συγχρονισμένη κολύμβηση. Η ιδέα έχει από μόνη της κάτι το γκροτέσκο, όμως ο Ζιλ Λελούς, ηθοποιός κατά βάση και ενίοτε σκηνοθέτης, δεν επιτρέπει στην ταινία να γλιστρήσει προς εκείνη τη μεριά. Αντιθέτως, αντιμετωπίζει με σοβαρότητα το θέμα του προσδίδοντάς του στάλες χιούμορ που είναι κάτι παραπάνω από ευχάριστες. Το αποτέλεσμα είναι μια απολύτως ισορροπημένη δραματική κομεντί που αγγίζει με λεπτότητα ένα θέμα το οποίο αφορά πολύ κόσμο και ποντάρει πολύ στη χημεία των ηθοποιών που λαμβάνουν μέρος σε αυτήν. Ανάμεσά τους ο Γκιγιόμ Κανέ (ο μονίμως νευρικός που δεν ξέρει για ποιον λόγο), ο Ματιέ Αμαλρίκ (καταθλιπτικός, παραιτημένος από τη ζωή), ο Μπενουά Πολβούρ (φαφλατάς και καταχρεωμένος) και ο Ζαν Ιγκ Ανγκλάντ (κιθαριστής της ροκ που ουδείς γνωρίζει, παρότι έχει βγάλει μια ντουζίνα άλμπουμ).

Βαθμολογία: 3

ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΧΛΟΗ – ΑΝΕΣΙΣ – ΛΑΟΥΡΑ – ΑΡΙΑΝ – ΦΙΛΙΠ – ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ – ΑΛΙΚΗ – ΒΑΡΚΙΖΑ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ – ΠΑΝΟΡΑΜΑ κ.α.

«Νουρέγεφ: Το λευκό κοράκι»

(«The white crow», Aγγλία / Γαλλία, 2018) του Ρέιφ Φάινς

Μετά τον «Κοριολανό» και την «Aόρατη γυναίκα» όπου υποδύθηκε ο ίδιος τον Τσαρλς Ντίκενς, ο ουαλός ηθοποιός και σκηνοθέτης Ρέιφ Φάινς δίνει τη δική του κινηματογραφική εκδοχή πάνω στο φαινόμενο «Ρούντολφ Νουρέγεφ», τον οποίο παρακολουθεί λίγο πριν από την αυτομόλησή του στη Δύση (στο Παρίσι το 1961). Με τη βοήθεια του χορευτή Ολεγκ Ιβένκο, ο οποίος εμφανισιακά θυμίζει πολύ τον Νουρέγεφ εκείνης της περιόδου, ο Φάινς επιδιώκει να συνθέσει το πορτρέτο μιας αντισυμβατικής, ασυμβίβαστης, υπεροπτικής και εν τέλει αγενούς ιδιοφυΐας του μπαλέτου, που ως κοινωνικό ον μόνον αντιπάθεια μπορούσε να προκαλέσει. Ακόμη και αν σε πολλές περιπτώσεις ο Νουρέγεφ είχε δίκιο που συμπεριφερόταν έτσι, το έχανε με τη συγκλονιστική απρέπειά του (αυτό τουλάχιστον βγαίνει από την ταινία). To σοβιετικό καθεστώς τού προκαλούσε ασφυξία διότι παρότι ο Νουρέγεφ δεν ήθελε καμία σχέση με την πολιτική, το κράτος δεν του επέτρεπε να ανοίξει τα φτερά του έτσι όπως ο ίδιος ήθελε.

Ο Φάινς βέβαια ούτε για αντικομμουνιστική προπαγάνδα ενδιαφέρεται, ούτε για μια αγιογραφία του Νουρέγεφ· κάτι που και να το ήθελε δεν θα μπορούσε να κάνει γιατί δείχνει ανέφικτο. Μια ευπρεπώς κινηματογραφημένη «αναπαράσταση» αυτής της συγκεκριμένης φάσης της ζωής του Νουρέγεφ (η οποία αποδείχθηκε μία από τις πιο κρίσιμες της ζωής και της καριέρας του) είναι η προτεραιότητα του σκηνοθέτη και υπηρετεί καλά το όραμά του, ιδίως σε ό,τι αφορά την αποτύπωση της ατμόσφαιρας της εποχής στο Παρίσι όπου ο Νουρέγεφ είχε κληθεί να χορέψει με τα μπαλέτα Κίροφ και τελικά αυτομόλησε. Γυρισμένη σε διάφορες γλώσσες, κυρίως αγγλικά και ρωσικά, η ταινία διακρίνεται για τη γνησιότητα της αναπαράστασης της εποχής. Μάλιστα, ο ίδιος ο Φάινς μιλά μόνον ρωσικά καθότι υποδύεται τον μέντορα και δάσκαλο του Νουρέγεφ Αλεξάντρ Πούσκιν.

Βαθμολογία: 2 ½

AΘHNA: ΘΗΣΕΙΟΝ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ΑΕΛΛΩ – ΑΕΛΛΩ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – VILLAGE MALL – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΨΥΧΙΚΟ – ΑΡΤΕΜΙΣ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ODEON ΙΛΙΟΝ – ΠΕΡΑΝ – ODEON STARCITY – ΝΑΝΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ΡΙΑ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ΝΑΤΑΛΙ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS

«Booksmart»

(ΗΠΑ, 2019). Κομεντί της Ολίβια Γουάιλντ

Κάτι σαν flipside στην ανόητη αμερικανική τινέιτζερ κομεντί τύπου «American pie», το «Booksmart» έχει στο προσκήνιο δύο άριστες μαθήτριες (Κέιτλεν Ντέβερ και Μπίνι Φέλντσταϊν), απομονωμένες από τη σχολική τους κοινότητα ακριβώς επειδή σε όλη τη ζωή τους δεν έκαναν τίποτε άλλο από το να μελετούν για να γίνουν άριστες και να μπουν στα καλύτερα πανεπιστήμια. Κατά τη διάρκεια μιας νύχτας, της τελευταίας πριν από την αποφοίτηση, θα αποδείξουν ότι δεν ξέρουν να κάνουν μόνον αυτό.

Πάνω σε αυτή την ιδέα η Γουάιλντ δομεί την επανάσταση του σπασίκλα, συρράβοντας στην ουσία μια σειρά περιστατικών μέσω των οποίων τα δύο κορίτσια αναζητούν τον δρόμο για την απελευθέρωσή τους. Δεν παύουν φυσικά να είναι παιδιά που βρίσκονται σε σύγχυση (η μία κοπέλα δεν ξέρει πώς να εκφράσει την ομοφυλοφιλία της), για τα οποία, τελικά, νιώθεις κατανόηση, συμπάσχεις. Επίσης πολύ καλή η επιλογή της σκηνοθέτριας να ξεφύγει από την αρρωστημένη μανιέρα των φτηνών, χυδαίων αστείων που σχετίζονται με τις δραστηριότητες του παχέος εντέρου και αποτελούν κάτι σαν επιδημία στην αμερικανική mainstream κωμωδία. Ωστόσο, το αποτέλεσμα θα ήταν ίσως λίγο καλύτερο αν η Γουάιλντ είχε προσθέσει στην ταινία μια δόση σουρεαλιστικής τρέλας, του τύπου «Μετά τα μεσάνυχτα» του Μάρτιν Σκορσέζε.

Βαθμολογία: 2 ½

ΑΘΗΝΑ: ΑΕΛΛΩ – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – VILLAGE MALL – ODEON ΙΛΙΟΝ – ODEON STARCITY – ΝΑΝΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ ΘΕΣ/ΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS

«Οι άνδρες με τα μαύρα: Παγκόσμια απειλή»

(«Men in Black: International», ΗΠΑ, 2019). Περιπέτεια φαντασίας του Φ. Γκάρι Γκρέι

Χωρίς ουσιαστικό στόρι, ή αν θέλετε με το απολύτως στοιχειώδες (μια περίληψη περισσότερο παρά ένα σενάριο), ο μύθος των «Ανδρών με τα μαύρα» συνεχίζεται προκειμένου να ανανεώσει το κοινό του το οποίο δημιουργήθηκε πριν από 22 χρόνια με τη δημιουργία της πρώτης ταινίας (αυτή είναι η τέταρτη). Νέα πρόσωπα πλέον στη θέση του Γουίλ Σμιθ και του Τόμι Λι Τζόουνς – οι πρώτοι διδάξαντες -, ο Κρις Χέμσγουορθ (ο κινηματογραφικός Θορ της Marvel) και η Τέσα Τόμσον που ως νεοσύλλεκτη στην οικογένεια των ντυμένων στο ασπρόμαυρο πρακτόρων θέλει να προσφέρει τον καλύτερο εαυτό της στην υπηρεσία δίωξης των εξωγήινων στη γη. Αφεντικά τους ο Λίαμ Νίσον και η Εμα Τόμσον που περιφέρονται στην ταινία χωρίς στην ουσία να κάνουν τίποτε άλλο από το να είναι ο Λίαμ Νίσον και η Εμα Τόμσον. Τα οπτικά εφέ προβλέψιμα, εντυπωσιακά και συγχρόνως εξαντλητικά, μια τούρτα κινούμενων εικόνων για την ακρίβεια, τόσο φορτωμένη που παρότι υπάρχουν διασκεδαστικές στιγμές, νιώθεις ότι από κάποια στιγμή και μετά δεν αντέχεις άλλο το λίγωμα.

Βαθμολογία: 2

(Προβάλλεται σε περισσότερες από 140 αίθουσες της Ελλάδας)

«Κορίτσια κάποιας ηλικίας»

(«Poms», ΗΠΑ, 2019). Δραματική κομεντί της Ζάρα Χέις

Αν οι σαραντάρηδες σε κρίση της ταινίας «Κολύμπα ή αλλιώς βυθίσου» βρήκαν τη λύση στη συγχρονισμένη κολύμβηση, οι 70άρες και άνω στα «Κορίτσια κάποιας ηλικίας» αποφασίζουν να δώσουν όλον τον εαυτό τους παριστάνοντας τις μαζορέτες που κάποτε (στο μακρινό παρελθόν) υπήρξαν. Στην εποχή του #MeΤoo θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για όλα και ουαί κι αλίμονο σε όποιον τολμήσει να πει και καμιά κουβέντα! Προσωπικά είμαι μαζί με τα κορίτσια (ανάμεσά τους η Νταϊάν Κίτον, η Τζάκι Γουίβερ και η Παμ Γκριρ) αλλά επειδή θέλω να είμαι και ειλικρινής, μόνο που τις έβλεπα να κάνουν προπόνηση τρόμαζα.

Βαθμολογία: 1 ½

ΑΘΗΝΑ: ΑΝΟΙΞΙΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΚΟΡΑΛΛΙ – ΛΙΛΑ – ΠΑΛΛΗΝΗ – ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ – ΣΙΝΕΡΑΜΑ – ΣΠΟΡΤΙΓΚ ΘΕΣ/ΚΗ: ΑΛΕΞ

Προβάλλεται επίσης το «Πόκεμον Ντετέκτιβ Πίκατσου» («Pokemon Detective Pikachu», ΗΠΑ, 2019), μια παιδική περιπέτεια φαντασίας του Ρομπ Λέτερμαν στην οποία τα πλάσματα που έγιναν παγκοσμίως διάσημα ως video game αναμειγνύονται με πραγματικούς ηθοποιούς (Ράιαν Ρέινολντς, Τζάστις Σμιθ, Κεν Γουατάναμπι, Μπιλ Νάι). Για κοινό κάτω των 10 ετών. AΘHNA: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ODEON STARCITY – ODEON ΙΛΙΟΝ – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – TOWN CINEMAS – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΖΕΑ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – CINEMA ONE

Επανεκδόσεις

Στον «Μάρτυρα κατηγορίας» («Witness for the prosecution», ΗΠΑ, 1958) ο Μπίλι Γουάιλντερ «διαβάζει» με τον δικό του τρόπο το θεατρικό έργο της Αγκαθα Κρίστι και στήνει ένα αγωνιώδες δικαστικό θρίλερ, με διαρκείς ανατροπές και τους Μαρλένε Ντίτριχ, Τάιρον Πάουερ και Τσαρλς Λότον στους βασικούς ρόλους. Παρότι ανήκει στις λησμονημένες ταινίες του σκηνοθέτη τού «Μερικοί το προτιμούν καυτό» και της «Γκαρσονιέρας», η ασπρόμαυρη αυτή ταινία είχε προταθεί για έξι Οσκαρ, ανάμεσα στα οποία το σκηνοθεσίας, το καλύτερης ταινίας και το α’ ανδρικού ρόλου για τον Τσαρλς Λότον.

Βαθμολογία: 4

ΑΘΗΝΑ: ΑΘΗΝΑΙΑ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ – ΑΝΟΙΞΙΣ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ.

Στην αλληγορία «Ορφέας και Ευρυδίκη» («Orphee», Γαλλία, 1950), ο Ζαν Κοκτό (1889-1963), σπουδαίος ποιητής και ριζοσπάστης του κινηματογράφου, ενέταξε με διακριτική κομψότητα τον ελληνικό μύθο του Ορφέα στην εποχή της ταινίας (αρχές δεκαετίας του 1950). Η ιστορία τοποθετείται στο Παρίσι όπου ο Ορφέας (Ζαν Μαρέ), ένας ποιητής εμμονικός με την ιδέα του θανάτου, θα ταξιδέψει στον Κάτω Κόσμο για να σώσει την Ευρυδίκη (Μαρία Ντεά), τη γυναίκα του.

Βαθμολογία: 4

ΑΘΗΝΑ: ΟΑΣΙΣ – ΡΙΒΙΕΡΑ

Κινηματογράφος

X-Men: Ο Μαύρος Φοίνικας
Η ιστορία της μεταλλαγμένης υπερηρωίδας Τζιν Γκρέι. Με το «X-Men: Η Τελική Αναμέτρηση» ο Μπρετ Ράτνερ είχε καταφέρει να διαγράψει μονοκοντυλιά όλα όσα είχε πετύχει το franchise των αγαπημένων μεταλλαγμένων υπερηρώων. Κάποιοι, όμως, επιμένουν να τη θυμούνται: για παράδειγμα ο σεναριογράφος και παραγωγός των «X-Men», Σάιμον Κίνμπεργκ, που φέτος όχι απλώς θα κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με μια νέα περιπέτεια, αλλά θα μας γυρίσει σ’ εκείνο το storyline για να αφηγηθεί την ιστορία της Φοίνιξ (η Σόφι Τέρνερ του «Game of Thrones») και τη μεταστροφή της στο σκοτεινό της alter ego.

Αγκάθα, η Εξιχνίαση ενός Φόνου
Το 1926 η Αγκάθα Κρίστι αναλαμβάνει την εξιχνίαση ενός άλυτου εγκλήματος. Με την προσωπική της ζωή στην χειρότερη φάση, και το συγγραφικό της έργο σε παύση, η νεαρή Αγκάθα Κρίστι εμπλέκεται σε ένα μυστηριώδες άλυτο έγκλημα. Μια γυναίκα βρίσκεται νεκρή σε ένα τρένο και η έρευνα για τον δολοφόνο αποβαίνει άκαρπη. Η νονά της, απελπισμένη απευθύνεται στη Αγκάθα με την ελπίδα να πετύχει αυτό που δεν κατάφερε η αστυνομία.

Η Κομπίνα
Κωμωδία με τις Αν Χάθαγουεϊ και Ρέμπελ Γουίλσον, εμπνευσμένη από τις ταινίες «Ιστορίες του Κρεβατιού» (1964) και «Απατεώνες και Τζέντλεμεν» (1988). Μια μοιραία γυναικά που απολαμβάνει μια χλιδάτη ζωή χάρη στις μικροαπατεωνιές που σκαρφίζεται, γνωρίζει μια εξίσου ικανή… συνάδελφό της, με την οποία θα σχηματίσουν ένα ασυναγώνιστο στις κομπίνες ζευγάρι, το οποίο βάζει στόχο την περιουσία ενός δισεκατομμυριούχου.

Ένα Αγγελικό Πρόσωπο
Γαλλικό δράμα με τη Μαριόν Κοτιγιάρ. Η κραιπάλη και οι ξέφρενες νύχτες είναι οι αγαπημένες δραστηριότητες της Γαλλίδας σταρ, ενσαρκώνοντας μια μητέρα που βάζει την κόρη της σε δεύτερη μοίρα, λόγω ενός άντρα τον οποίο γνώρισε πριν από μερικές ώρες. Από τότε ξεκινάει για τη μικρή μια τρομερή περιπέτεια, καθώς είναι αναγκαίο να συγκρουστεί με τον κόσμο των ενηλίκων και να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της μητέρας της. Ένας άγνωστος άντρας που θα συναντήσει θα παίξει καθοριστικό ρόλο ώστε να επανενωθεί μαζί της και να αποκτήσει έτσι μια τελευταία ευκαιρία για κανονική ζωή.

Border
Θρίλερ φαντασίας, με βραβείο καλύτερης ταινίας στο Ένα Κάποιο Βλέμμα των Κανών και μία υποψηφιότητα για Όσκαρ. Μια παραμορφωμένη στο πρόσωπο τελωνειακή υπάλληλος, με την ικανότητα να οσφρίζεται τον ανθρώπινο φόβο, σταματά στα σύνορα έναν άντρα ο οποίος είχε στην κατοχή του παιδική πορνογραφία. Τότε να αναλαμβάνει να εντοπίσει την πηγή του αποτρόπαιου υλικού.

Ποιος Σκότωσε τη Λαίδη Γουίνσλεϊ;
Κωμωδία μυστηρίου με φόντο την Κωνσταντινούπολη. Η Λαίδη Γουίνσλεϊ, μία Αμερικανίδα συγγραφέας, δολοφονείται στα Πριγκηπόνησα. Τότε ένας διάσημος για τη μεθοδικότητα και την ιδιοτροπία του επιθεωρητής, καταφθάνει από την Κωνσταντινούπολη για να αναλάβει την έρευνα. Γρήγορα θα βρεθεί αντιμέτωπος με καλά κρυμμένα μυστικά, ταμπού που αφθονούν και οικογενειακούς δεσμούς που παραμένουν δυνατοί παρά τις αντιξοότητες.

Καζανόβα, η Τελευταία Αγάπη
Ο Βενσάν Λαντόν ως ο εραστής-θρύλος. Από το Παρίσι του 18ου αιώνα, ο διάσημος για το πάθος του Καζανόβα, εξορίζεται στο Παρίσι χωρίς να γνωρίζει τίποτα και κανέναν. Εκεί ερωτεύεται κεραυνοβόλα μια νεαρή πόρνη, σε σημείο που να αγνοείσει τα πάντα για να την κάνει δική του. Εκείνη όμως τον αποφεύγει και τον προκαλεί να σταματήσει να την ποθεί, εάν θέλει να την κάνει δική του.

Αντίο Φίλε
Αλέν Ντελόν και Τσαρλς Μπρόνσον από το 1968. Αμέσως μετά τον Πόλεμο της Αλγερίας, δύο λεγεωνάριοι εγκαθίστανται στη Μασσαλία, για να ξεκινήσουν από την αρχή τις ζωές τους. Όταν ο ένας αποπειραθεί να διαρρήξει το χρηματοκιβώτιο εταιρίας με την οποία δήθεν συνεργάζεται, την ύστατη στιγμή θα βρει απέναντί του τον πρώην συμμαχητή, να προσπαθεί επίσης να το κλέψει. Κλειδωμένοι στο υπόγειο ανοίγουν συνειδητοποιούν ότι τους έχουν εξαπατήσει και τους έχουν στήσει ενέδρα.

Destiny
Βωβό αριστούργημα του Φριτς Λανγκ. Η ταινία που εμπνέεται από ένα ινδικό παραμύθι, σκιαγραφεί τις τραγικές ιστορίες τριών ειδυλλίων στη Μέση Ανατολή, τη Βενετία και την Κινεζική Αυτοκρατορία.

Κινηματογράφος

Πανόραμα ρουμάνικων ταινιών μικρού μήκους στην Ταινιοθήκη
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 


Ο ρουμάνικος κινηματογράφος τα τελευταία είκοσι χρόνια βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του ευρωπαϊκού σινεμά, με εκπροσώπους πρωτοποριακούς δημιουργούς οι οποίοι έχουν ως σήμα κατατεθέν τα τολμηρά θέματα και την αντισυμβατική αφήγηση.

Το Big Bang International Film Festival και η t-short, σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος, δίνουν την ευκαιρία στους Αθηναίους σινεφίλ να ανακαλύψουν τις πρώτες ταινίες νέων και ήδη γνωστών Ρουμάνων σκηνοθετών, παρουσιάζοντας ένα πλήρες τριήμερο πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους (7-9/6) με ελεύθερη είσοδο.

Ανάμεσα στις επιλογές βρίσκουμε ταινίες δημιουργών όπως ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα Κριστιάν Μουντζίου («4 Μήνες, 3 Εβδομάδες και 2 Μέρες»), ο Κορνέλιου Πορουμπόιου («Politist, adjectiv») και ο Κρίστι Πούιου («Η Οδύσσεια του Κυριού Λαζαρέσκου»), οι οποίες παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Αθήνα.

Το πρόγραμμα έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα, με έπαθλο για όσες ταινίες βραβευθούν την πανελλαδική διανομή τους. Στην Αθήνα συγκεκριμένα, οι νικήτριες ταινίες θα προβληθούν στις αίθουσες Μικρόκοσμος και Studio New Star Art Cinema.

Στην τελετή έναρξης του τριημέρου θα διεξαχθεί ημερίδα για το νέο ρουμάνικο σινεμά, με παρόντες τους καλεσμένους σκηνοθέτες Κριστιάν Πασκαρίου, Σεργκέι Τσιβιρίγκα, Αντράντα Μποτεζάτου και Ραζβάν Μιχάι Μπάντεα.

Συμμετέχει επίσης η κριτικός κινηματογράφου Μανουέλα Κερνάτ, με συντονίστρια την ιστορικό κινηματογράφου Ιωάννα Αθανασσάτου. Σημειώστε επίσης το ξεχωριστό αφιέρωμα «υγεία και ασφαλιστικό σύστημα».

Κινηματογράφος

Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες την Πέμπτη 16/5

Από Γιάννη Καντέα

Ο Κιάνου Ριβς (ξανα)παίρνει το όπλο του Τζον Γουίκ και η Σαρλίζ Θερόν… κορτάρει τον Σεθ Ρόγκεν στις ταινίες που έρχονται αυτήν την εβδομάδα.
John Wick: Κεφάλαιο 3

Επικηρυγμένος με 14 εκατ. δολάρια, ο Τζον Γουίκ γίνεται κινούμενος στόχος. Πρώτα του σκότωσαν το σκύλο, μετά του χάλασαν το αμάξι: τι άλλο μπορεί να συμβεί στον μπαρουτοκαπνισμένο εκτελεστή που, όσο κι αν το θέλει, να ησυχάσει δεν μπορεί; Ένας από τους πιο απρόσμενα πετυχημένους αντιήρωες των τελευταίων ετών, ο επαγγελματίας δολοφόνος που προσπαθεί να συνταξιοδοτηθεί αλλά το σύστημα δεν τον αφήνει, επανέρχεται για το τρίτο κεφάλαιο της ματωμένης του επέλασης από τις παγκόσμιες κινηματογραφικές οθόνες, προσπαθώντας πλέον να αποδράσει από τη Νέα Υόρκη, έχοντας ένα αμύθητο συμβόλαιο εκτέλεσης να κρέμεται πάνω από το κεφάλι του κι όλους τους συναδέλφους του να τρέχουν για να εξαργυρώσουν. Με το λατινικό «Parabellum» (μτφρ. προετοίμαζε πόλεμο) για υπότιτλο, η νέα επιστροφή του Κιάνου Ριβς στον μεγαλύτερο ρόλο του από την εποχή του «Μάτριξ» αναμένεται επική.

Μια Απίθανη Σχέση

Η Σαρλίζ Θερόν ερωτεύεται τον… Σεθ Ρόγκεν. Όταν ένας συγγραφέας πολιτικών λόγων συναντά μετά από χρόνια τον πρώτο του έρωτα, εκείνη είναι κορυφαία υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, έτοιμη να βάλει υποψηφιότητα για το Λευκό Οίκο. Η χημεία τους και οι αναμνήσεις που μοιράζονται, την πείθουν να τον προσλάβει, το παράνομο ειδύλλιο όμως που θα ξεσπάσει ανάμεσά τους απειλεί να καταστρέψει τα πάντα.

Μια Αγάπη Ανέφικτη

Γαλλικό δράμα εποχής με τη Βιρζινί Εφιρά. Στα τέλη των ‘50s, μια απλή υπάλληλος γραφείου γνωρίζει ένα λαμπρό νέο αριστοκρατικής οικογένειας. Από τον σύντομο, αλλά παθιασμένο τους έρωτα αποκτούν μια κόρη, εκείνος όμως αρνείται τον γάμο λόγω τις ταξικής διαφοράς τους. Τότε η νέα μητέρα αναγκάζεται να μεγαλώσει μόνη την κόρη της, και αποφασίζει να αρχίσει τον αγώνα για την επίσημη αναγνώριση της κόρης της.

Μπέργκμαν: Ένας Αιώνας

Ντοκιμαντέρ της Μαργκαρέτε φον Τρότα. Μια κοντινή ματιά στη ζωή και το έργο του σπουδαίου σκηνοθέτη Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, μέσα από τις εξομολογήσεις των στενών συνεργατών του και νεότερων δημιουργών.

Sugartown: Για μια Χούφτα Ψήφους

Ο δήμαρχος της Ζαχάρως επιστρέφει δριμύτερος. Ο έκπτωτος Δήμαρχος Ζαχάρως Πανταζής Χρονόπουλος καταφέρνει μια εβδομάδα πριν τις εκλογές να του επιτραπεί να θέσει ξανά υποψηφιότητα για το ανώτατο αξίωμα της πόλης. Αποφασισμένος να νικήσει οριστικά τους αντιπάλους του και «να μην ξαναπατήσουν το πόδι τους στην περιοχή» επιστρατεύει όλα τα όπλα που τον κρατούν 12 χρόνια απόλυτο άρχοντα της περιοχής.

Αλεξάντερ Νιέφσκι

Το αριστουργηματικό ιστορικό έπος του Σεργκέι Αϊζενστάιν. Οι αγώνες του πρίγκιπα Νιέφσκι εναντίον των Τευτόνων επιδρομών στη Ρωσία του 13ου αιώνα. Πάνω σε μουσική του Προκόφιεφ ένα αριστούργημα του σοσιαλιστικού ρεαλισμού και λαμπρό παράδειγμα αρμονικής ζεύξης εικόνας και μουσικής.

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.