Ιουλίου 27, 2021

Κινηματογράφος

Η επιτυχία της θεατρικής βιογραφίας του Πέτρου Ζούλια «Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου» με τη Νένα Μεντή, η οποία παιζόταν στις αθηναϊκές σκηνές σχεδόν για μία δεκαετία, επανέφερε στο προσκήνιο τη σπουδαιότερη Ελληνίδα στιχουργό και την περιπετειώδη ζωή της. Το πρωτότυπο σενάριο της Κατερίνας Μπέη («Θηλυκή Εταιρία», «Success Story») επιχειρεί μια διαφορετική προσέγγιση, η οποία στηρίζεται πάνω στις επώδυνες μνήμες της γεννημένης το 1893 Αϊδινιώτισσας.

«Δεν θέλω να θυμάμαι», λέει εκείνη στην πρώτη φράση της ταινίας, η οποία ξεκινά με μια γιορτινή βραδιά προς τιμήν της λαϊκής ποιήτριας μάλλον στα τέλη της δεκαετίας του ’60 (αφού παρών είναι και ο Μανώλης Χιώτης, που πέθανε το 1970), όπου παρευρίσκονται όλοι οι σπουδαίοι συνθέτες με τους οποίους είχε συνεργαστεί. Επιστρέφουμε γρήγορα στην καταστροφή της Σμύρνης και στο ριψοκίνδυνο πέρασμά της στην Ελλάδα του 1922, για να ακολουθήσει ένα διηγηματικά στρωτό και χτισμένο πάνω στις αναμνήσεις της ηρωίδας πηγαινέλα στο χρόνο, όπου το «φάντασμα» κάθε ιστορικού κεφαλαίου της ζωής της που κλείνει (ο πρώτος και ο δεύτερος σύζυγός της, η μητέρα της…) την επισκέπτεται στο τραπέζι της τιμητικής γιορτής.

Ένα από τα φαντάσματα είναι και ο νεότερος εαυτός της, ερμηνευμένος με νεύρο από την Κάτια Γκουλιώνη («Πολυξένη»), η οποία καταφέρνει να συντονιστεί ερμηνευτικά σε μεγάλο βαθμό με την πιο δύσθυμη κι εσωστρεφή γερασμένη Ευτυχία τής –πάντα εξαιρετικής– Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη. Και οι δύο κρατούν ζωντανό το ασίγαστο πάθος μιας γυναίκας που ήθελε να παίξει στη ζωή με τους δικούς της όρους, πράγμα που η τελευταία δεν της το επέτρεψε ποτέ.

Υπάρχουν στιγμές κατά τις οποίες η ταινία βγάζει στην οθόνη αυτήν την τραγική διάσταση (η κόρης της Μαίρη τραγουδά το «Δυο πόρτες έχει η ζωή»), αφήνει όμως αναπάντητη την ουσιαστική σχέση της γυναίκας Ευτυχίας με τη στιχουργό Παπαγιαννοπούλου αλλά και την Ελλάδα που ζει έξω από τη μικρή αυλή της. Τι το ιδιαίτερο κουβαλούσε η λαϊκή ποιητικότητά της; Τι συνδέει καλλιτεχνικά τα «Καβουράκια» με το «Είμαι αητός χωρίς φτερά» και τη «Φαντασία»; Πώς δένονται όλα αυτά με την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα που τα τραγούδησε;

Η φροντισμένη για τα ελληνικά δεδομένα παραγωγή αναπλάθει πειστικά τις εποχές, ο Άγγελος Φραντζής («Ακίνητο Ποτάμι») δίνει κινηματογραφική πνοή στην αφήγηση και το γέλιο διαδέχεται το δάκρυ σε μια τακτοποιημένη σινε-βιογραφία με το νου της στο μεγάλο –τηλεοπτικοαναθρεμμένο– κοινό. Από την άλλη, το χιούμορ δεν συναρθρώνεται πάντα αρμονικά με το δράμα και οι γραφικότητες (η Ρένα Βλαχοπούλου, τα καλιαρντά του Λουκά, το χαρτοπαικτικό μαχαίρωμα) βάζουν τρικλοποδιές, αλλά η μυθιστορηματική, bigger than life προσωπικότητα της ηρωίδας χαρίζει στην ταινία παλμό και μερικά ειλικρινή συγκινητικά ξεσπάσματα.

Ελλάδα. 2019. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: TANWEER.

Κινηματογράφος

Η «Ιστορία Γάμου» φαβορί στις Χρυσές Σφαίρες με έξι υποψηφιότητες
Από Χρήστο Μήτση 

Μετά τις πρώτες ενώσεις Αμερικανών κριτικών οι οποίες ανακοίνωσαν τα βραβεία τους (National Board of Review και Νέα Υόρκη στον «Ιρλανδό», Λος Άντζελες στα «Παράσιτα»), ήρθε η σειρά των Χρυσών Σφαιρών να βάλουν φωτιά στη φετινή οσκαρική κούρσα, επιβεβαιώνοντας φαβορί, διαψεύδοντας σίγουρες επιλογές και προτείνοντας καινούρια αουτσάιντερ. Οι παραγωγές του Netflix έκαναν επίδειξη ισχύος, μαζεύοντας έξι υποψηφιότητες για το οικογενειακό δράμα του Νόα Μπάουμπακ «Ιστορία Γάμου» και πέντε για το αντίπαλο δέος στην κατηγορία του δράματος «Ο Ιρλανδός» του Μάρτιν Σκορσέζε, τέσσερις για τους «Δυο Πάπες» του Φερνάντο Μεϊρέγες και δυο για το «Dolemite Is my Name» με τον Έντι Μέρφι. Στην κατηγορία του μιούζικαλ/κωμωδία το πεντάκις υποψήφιο «Κάποτε στο… Χόλιγουντ» μοιάζει να μην έχει αντίπαλο, με πιθανότερη μοιρασιά την εξής: Καλύτερο δράμα: «Ο Ιρλανδός», καλύτερο μιούζικαλ/κωμωδία: «Κάποτε στο… Χόλιγουντ», σκηνοθεσία: Μάρτιν Σκορσέζε, σενάριο: Νόα Μπάουμπακ.

«Στα Μαχαίρια», «1917», «Παράσιτα» και «Δυο Πάπες» κέρδισαν οσκαρικούς πόντους, ο «Joker» επιβεβαίωσε τη δυναμική του, ενώ έχασαν φόρα το βραβευμένο στο φεστιβάλ του Τορόντο «Τζότζο» του Τάικα Γουαϊτίτι, τα all star cast «Βόμβα» και «Μικρές Κυρίες», το «Cats», το «Richard Jewell» του Κλιντ Ίστγουντ και το «Κόντρα σε Όλα». Σοκαριστική η απουσία του Ρόμπερτ ντε Νίρο από τον α΄ ρόλο, ενώ εντελώς απούσες από τις υποψηφιότητες είναι οι ανεξάρτητες ταινίες «Uncut Gems» των αδελφών Σάφντι και ο ασπρόμαυρος «Φάρος» (με τον Γουίλεμ Νταφόε για β΄ ρόλο) του Ρόμπερτ Έγκερς.

Οι 77ες Χρυσές Σφαίρες θα απονεμηθούν στις 5 Ιανουαρίου με οικοδεσπότη τον Ρίκι Τζερβές, ενώ στις 13 Ιανουαρίου θα μάθουμε όλες τις οσκαρικές υποψηφιότητες.

Δείτε αναλυτικά παρακάτω τις υποψηφιότητες:
«Ο Ιρλανδός»
Καλύτερη ταινία - δράμα
Ο Ιρλανδός
Ιστορία Γάμου
1917
Joker
Οι Δυο Πάπες

Καλύτερη ταινία - μιούζικαλ ή κωμωδία
Στα Μαχαίρια
Rocketman
Τζότζο
Dolemite Is my Name
Κάποτε στο… Χόλιγουντ

Πρωταγωνιστής σε δράμα
Κρίστιαν Μπέιλ (Κόντρα σε Όλα)
Γιόακιν Φίνιξ (Joker)
Τζόναθαν Πράις (Οι Δυο Πάπες)
Άνταμ Ντράιβερ (Ιστορία Γάμου)
Αντόνιο Μπαντέρας (Πόνος και Δόξα)

«Πόνος και Δόξα»
«Πόνος και Δόξα»
Πρωταγωνίστρια σε δράμα
Σέρσια Ρόναν (Μικρές Κυρίες)
Σκάρλετ Γιόχανσον (Ιστορία Γάμου)
Ρενέ Ζελβέγκερ (Τζούντι)
Σαρλίζ Θερόν (Βόμβα)
Σίνθια Ερίβο (Harriet)

Πρωταγωνιστής σε μιούζικαλ ή κωμωδία
Ρόμαν Γκρίφιν Ντέιβις (Τζότζο)
Λεονάρντο ντι Κάπριο (Κάποτε στο… Χόλιγουντ)
Ντάνιελ Κρεγκ (Στα Μαχαίρια)
Τάρον Έγκερτον (Rocketman)
Έντι Μέρφι (Dolemite Is my Name)

Πρωταγωνίστρια σε μιούζικαλ ή κωμωδία
Ακουαφίνα (The Farewell)
Κέιτ Μπλάνσετ (Που Χάθηκες, Μπερναντέτ)
Άνα ντε Άρμας (Στα Μαχαίρια)
Έμα Τόμσον (Late Night)
Μπίνι Φελντστάιν (Booksmart)

Δεύτερος αντρικός ρόλος
Μπραντ Πιτ (Κάποτε στο… Χόλιγουντ)
Τζο Πέσι (Ο Ιρλανδός)
Τομ Χανκς (A Beautiful Day in the Neighborhood)
Άντονι Χόπκινς (Οι Δυο Πάπες)
Αλ Πατσίνο (Ο Ιρλανδός)

«Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
«Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
Δεύτερος γυναικείος ρόλος
Λόρα Ντερν (Ιστορία Γάμου)
Μάργκο Ρόμπι (Βόμβα)
Τζένιφερ Λόπεζ (Επικίνδυνες Κυρίες)
Κάθι Μπέιτς (Richard Jewell)
Ανέτ Μπένινγκ (The Report)

Σκηνοθεσία
Μάρτιν Σκορσέζε (Ο Ιρλανδός)
Κουέντιν Ταραντίνο (Κάποτε στο… Χόλιγουντ)
Σαμ Μέντες (1917)
Μπονγκ Τζουν-χο (Παράσιτα)
Τοντ Φίλιπς (Joker)

Σενάριο
Στίβεν Ζαΐλιαν (Ο Ιρλανδός)
Κουέντιν Ταραντίνο (Κάποτε στο… Χόλιγουντ)
Νόα Μπάουμπακ (Ιστορία Γάμου)
Μπονγκ Τζουν-χο, Τζιν Γουόν-χαν (Παράσιτα)
Άντονι ΜακΚάρτεν (Οι Δυο Πάπες)

«Μικρές Κυρίες
«Μικρές Κυρίες
Μουσική
Τόμας Νιούμαν (1917)
Αλεξάντρ Ντεσπλά (Μικρές Κυρίες)
Ντάνιελ Πέμπερτον (Σκιές του Μπρούκλιν)
Χίλδουρ Γκουδνάντοτιρ (Joker)
Ράντι Νιούμαν (Ιστορία Γάμου)

Τραγούδι
«Beautiful ghosts» (Cats)
«I’m gonna love me again (Rocketman)
«Into the unknown» (Ψυχρά και Ανάποδα ΙΙ)
«Spirit» (Ο Βασιλιάς των Λιονταριών)
«Stand up» (Harriet)

Animation
Toy Story 4
Ψυχρά και Ανάποδα ΙΙ
Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας 3
Ο Βασιλιάς των Λιονταριών
Ο Ευγενικός Κύριος Λινκ

Ξενόγλωσση ταινία
Άθλιοι
Παράσιτα
Πόνος και Δόξα
Το Πορτρέτο Μιας Γυναίκας που Φλέγεται
The Farewell

Κινηματογράφος

Σύμφωνα με τον Αλέν Μπαντιού, η αγάπη είναι μια κατασκευή που διαρκεί, μια επίπονη περιπέτεια που τρομοκρατεί κι εκστασιάζει. Μια κοινή ομολογία, η οποία μόλις λεχθεί καθιστά αναγκαία την επιδίωξη της αιωνιότητας. Τι συμβαίνει όμως όταν αυτή η βεβαιότητα εξανεμίζεται όσο αιφνίδια εμφανίστηκε;

Η απάντηση στις ταινίες του Νόα Μπάουμπακ συνήθως δίνεται έμμεσα, μέσω των αιτιών που οδηγούν τα ζευγάρια των σεναρίων του στο χωρισμό. Άλλοτε η αργοπορημένη ενηλικίωση («Frances Ha») και άλλοτε το τίμημα της επιτυχίας («Όσο Είμαστε Νέοι»), δημιουργούν ένα δυσβάσταχτο άλγος που εξανεμίζει τα συναισθήματα μιας σχέσης. Στην «Ιστορία Γάμου» όμως, ακόμη μία παραγωγή του Netflix μετά το «The Meyerowitz Stories», ο Αμερικανός σκηνοθέτης κοιτάζει κατάματα τη συντριβή που συνοδεύει το τέλος του έρωτα.

Αυτή θα έρθει μέσα από την κατάρρευση του γάμου ενός ζευγαριού καλλιτεχνών, οι οποίοι συμφωνούν να πάρουν διαζύγιο κοινή συναινέσει, ώστε να προφυλάξουν τον γιο τους από έναν ψυχοφθόρο χωρισμό. Οι καλές προθέσεις τους τελικά αντικαθίστανται από μια ολομέτωπη σύγκρουση, η οποία αποδεικνύεται ακόμη πιο οδυνηρή από τον ίδιο το χωρισμό, από τη στιγμή που ακολουθούν την απαιτούμενη νομική διαδικασία.

Στα χέρια του Μπάουμπακ το αίσθημα της απώλειας γίνεται κάτι χειροπιαστό, φτιαγμένο από τα σπασμένα νεύρα, τον τσακισμένο εγωισμό και τη θλίψη των πρωταγωνιστών. Στα εξουθενωμένα βλέμματα των Γιόχανσον και Ντράιβερ αντανακλούνται οι πληγωμένες αναμνήσεις όσων σήμαιναν κάποτε οι χαρακτήρες τους, ενώ οι ίδιοι παραδίδουν αφοπλιστικά ανθρώπινες και συναισθηματικά ορμητικές ερμηνείες. Σπάνια ένα υποκριτικό ντουέτο αλληλοσυμπληρώνεται τόσο πολύ όσο οι δυο τους εδώ, καθώς καταφέρνουν να ισορροπήσουν τις αντίθετες πορείες τους: η Γιόχανσον αποκτά τον έλεγχο της ζωής της σαν να έχει μόλις ξυπνήσει από λήθαργο, ενώ ο Ντράιβερ πασχίζει να καταλάβει ακριβώς τι τους συνέβη.

Η «Ιστορία Γάμου» δεν εξελίσσεται σαν μια τυπική ιστορία για τη διάλυση ενός γάμου. Αφενός διότι ξεκινάει αφού εκείνη έχει συμβεί και αφετέρου γιατί δίνει έμφαση στο νομικό σκέλος του διαζυγίου και στην ασχήμια που το συνοδεύει. Είναι αδύνατο να αποδιώξει κάποιος το αίσθημα της ήττας που κατακλύζει τα πλάνα, τη στιγμή που δύο άνθρωποι που αγαπήθηκαν φέρονται πλέον σαν εχθροί. Σε αυτό το σημείο ο Μπάουμπακ αναδεικνύεται σε μαέστρο του ψυχογραφήματος, καθώς αποκρύπτει προσεκτικά τι πήγε στραβά στη σχέση των δυο τους, οι οποίοι εξακολουθούν βαθιά μέσα τους να είναι ερωτευμένοι, αλλά αδυνατούν να ζήσουν μαζί. Αυτό το οδυνηρό παράδοξο καλούμαστε να αποδεχτούμε κι έτσι η ζωή να συνεχιστεί κάπως, ακόμη κι αν γίνει «η απώλεια συνήθειά μας».

ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 136΄. Διανομή: ODEON.

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
Έμπασσυ Novacinema Odeon
On map Πατρ. Ιωακείμ 5 & Ηροδότου, Κολωνάκι (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός)

2107215944

€ 7,50, Σάβ., Κυρ.& αργίες € 8,00 & € 8,50 (για προβολές μετά τις 22:30). Προβολές 3D € 10. Ειδικές τιμές για: Cineφίλους , παιδιά, φοιτητές, ανέργους, συνταξιούχους, ΑμεΑ

Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.15

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
Νιρβάνα 1 & 2 Cinemax
On map Λ. Αλεξάνδρας 192 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι)

2106469398, 2106445221

DOLBY STEREO

8,50, παιδ.-φοιτ. € 6,50, άνω των 65 € 7,00. Κάθε Τετ. τα 2 άτομα με ένα εισιτήριο (εκτός αργιών). Πώληση εισ. με πιστ. κάρτα στο 80111300400 από σταθ. και www.cinemax.gr 2108215327-2109703158 (από κινητό)

Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 17.00/ 19.45/ 22.30

ΛΕΩΦ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ - ΑΧΑΡΝΩΝ
Αελλώ Cinemax
On map Πατησίων 140

2108259974-5

€ 8,00. Παιδ.-μαθητ., φοιτ., άνεργοι, ΑμεΑ, άνω των 65, γκρουπ άνω των 10 ατόμων € 6,50. 3D προβολές: € 9,50, παιδ.-φοιτ. € 8,00. Κάθε Τετ. δύο άτομα με ένα εισιτήριο (εκτός αργιών). Κάθε Πέμ. € 5,00 (εκτός αργιών).

Αίθουσα 4 Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.15

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
Novacinema Odeon Μαρούσι
On map Λεωφ. Κηφισίας 215, Μαρούσι (απέναντι από το Άλσος Συγγρού)

€ 7,50, Σάβ., Κυρ.& αργίες € 8,00 & € 8,50 (για προβολές μετά τις 22:30). Προβολές 3D € 10. Ειδικές τιμές για: Cineφίλους , παιδιά, φοιτητές, ανέργους, συνταξιούχους, ΑμεΑ

Αίθουσα 1 Πέμ.-Δευτ., Τετ.: 19.30/ 22.30, Τρ. 17.30

Village 15 Cinemas @ The Mall
On map Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι

Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).

€ 7,50, προβολές 3D : € 9,50. Dolby Atmos € 9,50

Αίθουσα 6 Village Cinema Πέμ., Παρ., Σάβ., Κυρ., Δευτ., Τετ.: 19.40/ 22.30

Αίθουσα 1 Τρ.: 19.40/ 22.30

ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Τρία Αστέρια 3D Digital
On map Λ. Ηρακλείου 386, Ν. Ηράκλειο

2102826873, 2102825607

€ 7,50 φοιτ. € 6,50. Προβολές 3D € 9,50. Κάθε Τρ., Τετ. € 5,50.

Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 20.15/ 22.40

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
WestCity Cinemas
On map Κωνσταντινουπόλεως 82B, Περιστέρι

2105756239

€ 6,50, παιδ., φοιτ. € 5,00. Δευτ., Τρ. γεν. είσ. € 5,00. Κάθε Τετ., Πέμ. 2 άτομα με ένα εισιτήριο.

Αίθουσα 3 Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.30

Λάμπρος Κωνσταντάρας - Ρένα Βλαχοπούλου
On map Κουντουριώτου 40 (ΜΕΤΡΟ Αιγάλεω)

2105911390

€ 7,00, παιδ.-φοιτ., άνεργοι, ΑΜΕΑ & κάθε Δευτ., Τρ. € 5,00. Τετ., Πέμ. 2 άτομα με ένα εισιτήριο. Κάθε Παρ.-Κυρ. μεταγλ. ταινίες € 5,00.

Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.00

Φοίβος Digital Cinema
On map Εθν. Αντιστάσεως 1, ΜΕΤΡΟ Σταθμός Περιστέρι

2105711105

€ 7,50, παιδ., φοιτ.-άνεργοι € 5,00, Δευτ., Τρ., Τετ. γεν. είσ. € 5,00. Κάθε Πέμ. τα 2 άτομα με ένα εισιτήριο.

Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 22.30

Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 20.10

ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
Village Shopping And More
On map Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη

Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).

€ 7,50, προβολές 3D : € 9,50. Dolby Atmos € 9,50

Αίθουσα 19 Πέμ.-Τετ.: 19.10/ 22.00

Δημ. Κιν. Σινεάκ
On map Πλ. Δημαρχείου, Πειραιάς

2104225653

DOLBY

€ 7,50, Δευτ. € 5,00. Τρ., Τετ. € 6,00. Πέμ. τα δύο άτομα € 8,00, παιδ., ΑμεΑ € 5,00, φοιτ., άνεργοι, πολύτεκνοι & άνω των 65 € 6,00.

Πέμ.-Τετ.: 21.00

Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
Cinerama Digital cinema
On map Αγ. Κυριακής 30, Π. Φάληρο

2109403593, 2109403595

DOLBY SR 7.1

€ 7,50, φοιτ., παιδ., άνεργοι € 6,00. Kάθε Δευτ., Τρ. είσ. € 6,00, Τετ. τα δύο άτομα με ένα εισιτήριο

Πέμ.-Τετ.: 21.00

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
Novacinema Odeon Γλυφάδα
On map Ζέππου 14, Πλ. Ξενοφώντος

2109650318

€ 7,50, Σάβ., Κυρ.& αργίες € 8,00 & € 8,50 (για προβολές μετά τις 22:30). Προβολές 3D € 10. Ειδικές τιμές για: Cineφίλους , παιδιά, φοιτητές, ανέργους, συνταξιούχους, ΑμεΑ

Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.15

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
Αβάνα
On map Λεωφ. Κηφισίας 234 & Λυκούργου 3

2106773162

DOLBY DIG

€ 8,00, φοιτ.-παιδ. & κάθε Τετ. € 6,00

Πέμ.-Κυρ.: 17.20/ 20.00/ 22.30, Δευτ.-Τετ. 18.20/ 21.00

ΔΑΦΝΗ - ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Νανά Cinemax
On map Λ. Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), Δάφνη

2109703158, 2109706865

€ 7,50. Σάβ., Κυρ. € 8,00. Παιδ. -μαθητ., φοιτ., άνεργοι, ΑμεΑ, άνω των 65 & γκρουπ άνω των 10 ατόμων € 6,50. 3D προβολές: € 9,50, παιδ.-φοιτ. € 8,00. Κάθε Τετ. δύο άτομα με ένα εισιτήριο € 8,00 (εκτός αργιών). Κάθε Πέμ. € 5,00 (εκτός αργιών). Πώληση εισ. με πιστ. κάρτα στο 80111300400 από σταθ. και www.cinemax.gr

Αίθουσα 5 Πέμ.-Τετ.: 19.15/ 22.00

ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ - ΙΛΙΟΝ
Odeon Escape (πρώην Ster Cinemas Ίλιον)
On map Λεωφ. Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον

€ 7,50, Σάβ., Κυρ.& αργίες € 8,00 & € 8,50 (για προβολές μετά τις 22:30). Προβολές 3D € 10. Ειδικές τιμές για: Cineφίλους , παιδιά, φοιτητές, ανέργους, συνταξιούχους, ΑμεΑ

Αίθουσα 4 Πέμ.-Τρ.: 20.00/ 22.50, Τετ. 22.50

Αίθουσα 5 Πέμ.-Τετ.: 21.30, Δευτ.-Τετ. & 18.40

Κινηματογράφος

Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες την Πέμπτη 28/11
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο

Ο Νόα Μπάουμπακ υπογράφει ένα σπαρακτικό λαβ στόρι και ο Αλέξης Καρδαράς μας «πάει» στα μπουζούκια.

Ιστορία Γάμου
Οικογενειακό δράμα οσκαρικών φιλοδοξιών με τους Άνταμ Ντράιβερ και Σκάρλετ Γιόχανσον. Θα είναι αυτό το magnum opus του Νόα Μπάουμπακ; Ο πάλαι ποτέ πατριάρχης του mumblecore, ο οποίος ξέρει καλά πώς να χτυπά στο συναίσθημα και να συγκινεί αβίαστα με τις βαθιά ανθρώπινες ιστορίες του («Frances Ha», «Όσο Είμαστε Νέοι»), έχει στα χέρια του ακόμη μία ταινία παραγωγής Netflix, η οποία μπορεί να τον οδηγήσει ψηλά. Στο επίκεντρο βρίσκεται ένα παντρεμένο ζευγάρι που βιώνει τη σταδιακή κατάρρευση της σχέσης του, προσπαθεί ωστόσο να την κρατήσει ζωντανή για χάρη του παιδιού του. Ένα πακέτο χαρτομάντιλα ίσως σας φανεί χρήσιμο στην αίθουσα...

Φαντασία
Το ελληνικό σινεμά πάει στα μπουζούκια. Ο Αλέξης Καρδαράς («Η Ληστεία», «Γκίνες») αναπολεί εποχές αφθονίας και ξέφρενου γλεντιού, όταν η ελληνική λαϊκή σκηνή μεσουρανούσε. Είμαστε στα 1993, ο Ανδρέας Παπανδρέου βρίσκεται στην εξουσία και μια τραγουδίστρια από την επαρχία έρχεται στην Αθήνα για να ξεκινήσει την καριέρα της. Βρίσκει δουλειά στο μαγαζί ενός θρυλικού βετεράνου μπουζουξή, όπου δεν αργεί να γίνει πρώτο όνομα και αστέρι της πίστας. Τότε όμως γνωρίζει έναν διάσημο λαϊκο-ποπ τραγουδιστή, ο οποίος την ερωτεύεται παράφορα, διαταράσσοντας έτσι τη σχέση της με τον μουσικό που την οδήγησε στην καταξίωση. Στη «Φαντασία» πρωταγωνιστεί η ανερχόμενη Ρένα Μόρφη, η οποία εμφανίζεται για πρώτη φορά στον κινηματογράφο, ενώ ο Μίνως Μάτσας έχει γράψει τη μουσική και τα τραγούδια.

Οι Σκιές του Μπρούκλιν
Φιλμ νουάρ του Έντουαρντ Νόρτον, με τον ίδιο και τους Μπρους Γουίλις, Γουίλεμ Νταφόε, Άλεκ Μπάλντουιν. Σχεδόν 20 χρόνια χρειάστηκαν για να καταφέρει ο Νόρτον να φέρει στις αίθουσες τη σινε-διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος του Τζόναθαν Λέθεμ. Μεταφέροντας την πλοκή από τη δεκαετία του ’90 στα ’50s και ανασκευάζοντας τη νουάρ ατμόσφαιρά του, ο ικανός ηθοποιός σκηνοθετεί, σεναριογραφεί και πρωταγωνιστεί στην ιστορία ενός ορφανού ντετέκτιβ που πάσχει από σύνδρομο Τουρέτ. Γνωστός για την άψογη κινησιολογία του, o Νόρτον αναμετράται με μία νέα πρόκληση. Νευρικοί κινήσεις, τικ και λάθος ατάκες συνθέτουν το προφίλ του Λάινελ Έσρογκ, ο οποίος μπλέκεται στον ιστό του νεοϋορκέζικου υποκόσμου προκειμένου να βρει τον ένοχο για τη δολοφονία του προστάτη και αφεντικού του.

Ψυχρά και Ανάποδα ΙΙ
Το πριγκιπικό animation της Disney έχει και σίκουελ. Μετά τη μεγάλη εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία της πρώτης ταινίας, με επιστέγασμα τις δύο οσκαρικές νίκες (καλύτερο animation και τραγούδι), η «χιονάτη» ταινία κινουμένων σχεδίων είναι έτοιμη για το επόμενο κεφάλαιο, όπου όλα ξεκινούν φυσικά... ψυχρά και ανάποδα. Διότι οι μαγικές ικανότητες της βασίλισσας Έλσα, οι οποίες είχαν φέρει σε κίνδυνο το ίδιο της το βασίλειο, τώρα μοιάζουν να μην είναι αρκετές για να το σώσουν. Γι’ αυτό η αδερφή της Άννα και η γνώριμη παρέα του Κριστόφ και του χιονάνθρωπου Όλαφ καλούνται να ταξιδέψουν σε μια άγνωστη, φθινοπωρινή αρχαία τοποθεσία, από όπου πηγάζουν οι δυνάμεις της Έλσα, έτσι ώστε να τη βοηθήσουν να γίνει ακόμη πιο δυνατή και να προστατευτεί ο ειδυλλιακός τόπος τους.

Η Ανιές με τα Λόγια της Βαρντά
Αυτοβιογραφικό ντοκιμαντέρ της Ανιές Βαρντά. Από τα πρώτα χρόνια της στο σινεμά, όταν ταυτίστηκε με τη νουβέλ βαγκ, μέχρι την εποχή που πειραματίστηκε με τα ντοκιμαντέρ και δοκιμάστηκε στα installations, η σπουδαία σκηνοθέτιδα μιλά για τη ζωή και την καριέρα λίγο πριν το θάνατό της.

Iuventa
Ντοκιμαντέρ πάνω στο μεταναστευτικό πρόβλημα στη Μεσόγειο. Μια ομάδα νέων από τη Γερμανία οργανώνεται μέσα από πόρους που συγκέντρωσε μέσω crowdfunding και αποφασίζει να καταπλεύσει στη Μεσόγειο Θάλασσα και να διασώσει όσους ανθρώπους κινδυνεύουν να χάσουν τη ζωή τους στην προσπάθειά τους να τη διασχίσουν.

Κινηματογράφος

«Σε κάνει να πιστέψεις στη δύναμη της τέχνης». Η ταινία της δεκαετίας βγαίνει σήμερα στις αίθουσες
Ένα σπουδαίο φιλμ έρχεται να υπενθυμίζει τον τρόπο που πρέπει να αποτυπώνονται οι ιστορίες στο λευκό πανί του σινεμά.

Μαρίνα Παραρά 

Πριν από μερικές ημέρες στο γραφείο λέγαμε, χάριν αστεϊσμού, πως φέτος, όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, ο κόσμος θα ρωτάει τον Μάρτιν Σκορσέζε ακόμα και τι χρώμα κάλτσες πρέπει να φορέσει. Ο κορυφαίος, Αμερικανός σκηνοθέτης, πιθανότατα ο σπουδαίοτερος εν ζωή κινηματογραφιστής στον κόσμο, είναι αναμφισβήτητα το πρόσωπο της χρονιάς, με την προσοχή να έχει, δυστυχώς, διαφύγει κάπως από την κυκλοφορία της νέας του ταινίας και να έχει επικεντρωθεί στην διαμάχη του με την Marvel έπειτα από κάποιες δηλώσεις του, οι οποίες εξόργισαν τους φανατικούς των φαντασμαγορικών ταινιών κόμικ.

Ο Σκορσέζε εξήγησε και ξαναεξήγησε τι ακριβώς εννοούσε όταν έλεγε ότι τα φιλμ της Marvel «δεν είναι πραγματικό σινεμά», χωρίζοντας για τα καλά το κινηματογραφικό κοινό σε δυο περιχαρακωμένα στρατόπεδα. Ο ίδιος ρίχνει το φταίξιμο στο μεγάλο ζήτημα της ασθητικής, του χάσματος γενεών, αλλά και στο πόσο σημαντικό ρόλο παίζει τελικά για τον καθέναν από εμάς η ανάπτυξη ενός χαρακτηρά στην μεγάλη οθόνη. Η εξέλιξη του μέσα στην ιστορία του, η ψυχολογική του πορεία μέσα στα χρόνια. Κανένας άνθρωπος δεν είναι μόνο καλός ή κακός, μονάχα ήρωας ή loser, μόνον όμορφος ή άσχημος. Και ο Μάρτι το γνωρίζει πολύ καλά.

Μέσα σε ένα κύμα συζητήσεων, που πλέον φαντάζει πλέον μάταιο, ο ίδιος ο σκηνοθέτης έρχεται με τον «Ιρλανδό», τη νέα του ταινία, να σφραγίσει όλα μαζί τα λεγόμενα του μέσα σε τρεισήμισι κινηματογραφικές ώρες, οι οποίες έχουν συγκλονίσει στην κυριολεξία τους σινεφίλ ανά τον κόσμο, τους κριτικούς σινεμά και τους λάτρεις όλων εκείνων που επιθυμούν να βλέπουν μεγάλες, σπουδείες, μυθιστορηματικής διάστασης ιστορίες πάνω στο λευκό πανί.

Με τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, τον Τζο Πέσι και τον Αλ Πατσίνο στους τρεις πρωταγωνιστικούς ρόλους, «Ο Ιρλανδός» είναι κατά πολλούς το φιλμ της δεκαετίας, αυτό που αξίζει όλα τα Όσκαρ και ήρθε για να ξαναθυμίσει στο κοινό πώς γίνονται οι αξέχαστες ταινίες των μεγάλων budgets και των ρόλων που ακόμα και οι πιο περιζήτητοι ηθοποιοί του Χόλιγουντ θα σκότωναν για να παίξουν.

«Ο Ντε Νίρο είναι ασύλληπτος», «ο Τζο Πέσι είναι αποκάλυψη», «ο Αλ Πατσίνο είναι μοναδικός» γράφουν το Variety και το Rolling Stone, και αυτά είναι μόνο μερικά από τα αποθεωτικά σχόλια που που έχουν ακουστεί για τη νέα καλλιτεχνική κατάθεση του Σκορσέζε την οποία οι New York Times είπαν πως «είναι αρκετή για να σου υπενθυμίσει την δύναμη της τέχνης», την τρίτη καλύτερη ταινία της μακρόχρονης πορείας του μετά τον «Ταξιτζή» και το «Οργισμένο Είδωλο».

Μία εβδομάδα πριν κάνει επίσημη πρεμιέρα στο Νetflix, το οποίο έβαλε το υπέρογκο ποσό των 159 εκατομμυρίων δολαρίων που χρειαζόντουσαν για την παραγωγή της ταινίας, «Ο Ιρλανδός» βγαίνει σήμερα στις κινηματογραφικές αίθουσες και τα 5 αστεράκια συνοδεύουν σχεδόν όλες τις κριτικές που έχει λάβει.

Κινηματογράφος

Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 

Το πολυαναμενόμενο γκανγκστερικό έπος του Μάρτιν Σκορσέζε «απασφαλίζει» στους κινηματογράφους αυτήν την εβδομάδα.

Ο Ιρλανδός
Το μαφιόζικο magnus opus του Μάρτιν Σκορσέζε αποκαλύπτεται. Τη μητέρα όλων των γκανγκστερικών μαχών έχει πλέον έτοιμη ο Μάρτιν Σκορσέζε, ο οποίος βλέπει ένα σχέδιο χρόνων να γίνεται επιτέλους πραγματικότητα. Κάτι που μάλλον δεν θα συνέβαινε ποτέ αν δεν έβαζε πλάτες το Netflix, η streaming πλατφόρμα που υποστήριξε με πολλά εκατομμύρια τη φιλόδοξη παραγωγή. Η ταινία αφορά τον Φρανκ «Ιρλανδό» Σίραν (Ρόμπερτ ντε Νίρο), πρώην βετεράνο του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, ο οποίος, επιστρέφοντας στις ΗΠΑ, ανέλαβε περισσότερα από 25 χτυπήματα για τη μαφία. Εργάστηκε για το νονό της Πενσιλβάνια Ράσελ Μπαφαλίνο (Τζο Πέσι) και ταυτόχρονα ήταν το δεξί χέρι του ηγέτη του συνδικάτου των οδηγών φορτηγών Τζίμι Χόφα (Αλ Πατσίνο). Η λεπτή αυτή ισορροπία θα διαταραχθεί επικίνδυνα, όταν θα πάρει εντολή να «βγάλει από το κάδρο» τον πολιτικά πανίσχυρο συνδικαλιστή.

Το Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών
Αστυνομικά μυστήρια στο Μεσολόγγι διά χειρός Σύλλα Τζουμέρκα. Μετά τη «Χώρα Προέλευσης» και τη «Έκρηξη», ο Τζουμέρκας υπογράφει ένα μοντέρνο φιλμ μυστηρίου με στοιχεία νουάρ και φόντο το Μεσολόγγι. Η ταινία που έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ του Βερολίνου, παρακολουθεί δυο γυναίκες, μια αστυνομικό και μια εργάτρια σε εργοστάσιο παραγωγής χελιών, που ζουν σε μια επαρχιακή πόλη στη Δυτική Ελλάδα. Όταν μια μυστηριώδης αυτοκτονία θα φέρει τα πάνω-κάτω στη μικρή πόλη και θα πυροδοτήσει έναν άγριο κύκλο βίας, οι ζωές των δύο γυναικών που μέχρι χθες αγνοούσαν η μία την ύπαρξη της άλλης, αρχίζουν να συγκλίνουν. Δεν το ξέρουν ακόμη, αλλά από τη συνάντησή τους μπορεί να κρέμεται η σωτηρία τους.

Υπάρχει Θεός, το Όνομά της είναι Πετρούνια
Βορειομακεδονικό δράμα με μεγάλη φεστιβαλική καριέρα. Η γεννημένη στα Σκόπια σκηνοθέτις Τεόνα Στρούγκαρ Μιτέφσκα («Γεννήθηκα στο Τίτο Βέλες») μας συστήνει στην 32χρονη Πετρούνια του τίτλου, μια γυναίκα η οποία έχει υποστεί την απαξίωση και τον αποκλεισμό στην επαγγελματική και προσωπική της ζωή εξαιτίας της εμφάνισής της. Το αποκορύφωμα έρχεται τη μέρα που σε συνέντευξη για δουλειά ο υποψήφιος εργοδότης της θα την απορρίψει, μιας και η ασχήμια της δεν του προκαλούσε κανενός είδους... διέγερση. Αυτή ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για την Πετρούνια, η οποία με διαλυμένη αυτοπεποίθηση κάνει μια παρορμητική κίνηση που της αλλάζει τη ζωή: την ημέρα των Θεοφανείων βουτάει μαζί με τους άνδρες και πιάνει πρώτη τον σταυρό.

Οι Άγγελοι του Τσάρλι
Οι πιο σέξι πράκτορες έκαναν face lifting κι επιστρέφουν δριμύτερες. Το 2000 οι Κάμερον Ντίαζ, Λούσι Λου και Ντρου Μπάριμορ ήταν η πολυσυλλεκτική action τριάδα που έφερε για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη την κατασκοπική τηλεοπτική σειρά των ’70s «Άγγελοι του Τσάρλι», αποκτώντας μάλιστα και σίκουελ ύστερα από τρία χρόνια («Οι Άγγελοι του Τσάρλι: Δράση Πέρα από τα Όρια»). Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά το franchise αναβιώνει διά χειρός της ηθοποιού και σκηνοθέτιδας Ελίζαμπεθ Μπανκς («Pitch Perfect 2»), η οποία επιλέγει ένα ετερόκλητο πρωταγωνιστικό τρίο. Οι ανανεωμένοι «Άγγελοι» αποτελούνται από τις Κρίστεν Στιούαρτ, Ναόμι Σκοτ, η οποία πρόσφατα ενσάρκωσε την πριγκίπισσα Γιασμίν στο live action «Αλαντίν», και τη νεαρή Έλα Μπαλίνσκα στον πρώτο της μεγάλο κινηματογραφικό ρόλο. Οι τρεις τους καλούνται να σώσουν τον κόσμο όταν ένα λογισμικό προηγμένης τεχνολογίας καταλήγει στα χέρια ενός μυστηριώδους άντρα, ο οποίος σκοπεύει να το χρησιμοποιήσει εις βάρος της ανθρωπότητας.

Μπένι
Βιογραφία του Κουβανού μουσικού Μπένι Μορέ. Μέσα από τέσσερα κεφάλαια αναδεικνύονται οι σημαντικότερες στιγμές στη ζωή ενός από τους σπουδαιότερους τραγουδιστές της Κούβας, από την παιδική του ηλικία μέχρι την επιτυχημένη καριέρα του στη Λατινική Αμερική.

Κινηματογράφος

Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου: Το πρώτο μεγάλο τρέιλερ για τη ζωή της αντισυμβατικής στιχουργού
Ένα μικροπαντρεμένο κορίτσι με το όνομα Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, ταξιδεύει από το Αϊδίνι στην Ελλάδα με τη μητέρα και τις δύο του κόρες. Στο πλοίο παίρνει απόφαση να μην αφήσει τη ζωή να την προσπεράσει, αλλά να τη ζήσει, όπως θέλει. Και αυτό κάνει.

Γράφει ακατάπαυστα σε ό,τι πιάνει το μελάνι, από χαρτοπετσέτες και κουτιά από τσιγάρα μέχρι υπόλοιπα λογαριασμών. Καπνίζει, ερωτεύεται με πάθος, χαρτοπαίζει με θράσος σε πολυτελή σαλόνια, αλλά και σε παράνομα υπόγεια. Και κάπως έτσι γεννιέται η μεγαλύτερη Ελληνίδα στιχουργός του λαϊκού τραγουδιού.

Βασισμένη στον ταραχώδη βίο και το σπουδαίο έργο που κληρονόμησε η ελληνική μουσική από τη μεγαλειώδη πένα της στιχουργού Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου, η ταινία, σε σενάριο της Κατερίνας Μπέη, αντλεί έμπνευση από τα πάθη και τις αδυναμίες αυτής της πληθωρικής, αντισυμβατικής και πρωτοπόρου γυναίκας, που άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της στο λαϊκό τραγούδι.

Η μοναδική της προσωπικότητα αποτυπώθηκε στους στίχους της που έγιναν μερικές από τις μεγαλύτερες και διαχρονικότερες επιτυχίες, όπως τα «Περασμένες μου αγάπες», «Όνειρο απατηλό», «Είμαι αϊτός χωρίς φτερά», «Ηλιοβασιλέματα», «Η φαντασία», «Είσαι η ζωή μου», «Μαντουμπάλα», «Στ΄ Αποστόλη το κουτούκι», «Πετραδάκι, πετραδάκι», «Μου σπάσανε τον μπαγλαμά», «Δύο πόρτες έχει η ζωή» («Το τελευταίο βράδυ μου»), «Ρίχτε στο γυαλί φαρμάκι».
Ο ιδιοσυγκρασιακός σκηνοθέτης συναντά την ασυμβίβαστη Ευτυχία στο πρόσωπο της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη και της Κάτιας Γκουλιώνη, που υποδύονται τη στιχουργό σε δύο διαφορετικές ηλικίες.

 

Κινηματογράφος

Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες την Πέμπτη 14/11
Από Γιάννη Καντέα

Κρίστιαν Μπέιλ και Ματ Ντέιμον ανεβάζουν τις ταχύτητες των κινηματογράφων αυτήν την εβδομάδα.

Κόντρα σε Όλα
Ματ Ντέιμον και Κρίστιαν Μπέιλ «κοντράρονται» με τον Έντζο Φεράρι. Ο θρυλικός αγώνας του Λε Μαν στη Γαλλία το 1966, σε μια εποχή όπου η κυριαρχία των αγωνιστικών αυτοκινήτων της Φεράρι ήταν αδιαφιλονίκητη, αναβιώνει στην ταινία του Τζέιμς Μάνγκολντ («Λόγκαν», «Walk the Line»). Οι δύο οσκαρικοί πρωταγωνιστές ενσαρκώνουν τους άντρες που τόλμησαν να αμφισβητήσουν την παντοδυναμία των Φεράρι, ένας σχεδιαστής αυτοκινήτων και ο οδηγός που τον εμπιστεύτηκε, οι οποίοι με ένα Φορντ έφεραν την μηχανοκίνητη επανάσταση εντός και εκτός πίστας.

Οι Άθλιοι
Βραβευμένο στις Κάνες γαλλικό κοινωνικό δράμα. Στην καρδιά ενός παρισινού προαστίου όπου κυριαρχούν οι ταξικές και κοινωνικές ανισότητες, μια ομάδα αστυνομικών καλείται να επιβάλλει την τάξη. Ένας από αυτούς δεν αργεί να βγει εκτός ελέγχου την ώρα που ένα παιδί κινηματογραφεί την έκρηξή του, γεγονός που δυναμιτίζει το ήδη έκρυθμο κλίμα της περιοχής, οδηγώντας την κατάσταση στα άκρα.

Ένας Καλός Ψεύτης
Έλεν Μίρεν και Ίαν ΜακΚέλεν πρωταγωνιστές σε αγωνιώδες θρίλερ. Οι θρυλικοί ηθοποιοί συναντιούνται στη μεγάλη οθόνη με σκηνοθέτη τον Μπιλ Κόντον, ο οποίος στο παρελθόν έχει βραβευτεί με Όσκαρ σεναρίου για το «Θεοί και Δαίμονες». Εδώ σκαρφίζεται ένα ανατρεπτικό φιλμ μυστηρίου βασισμένος σε μυθιστόρημα του Νίκολας Σιρλ, για την εμπιστοσύνη που συχνά μπορούμε να δείχνουμε σε ανθρώπους που κρύβουν πολλά. Ο ΜακΚέλεν ενσαρκώνει έναν άντρα που αποκτά ρομαντική σχέση μια ευκατάστατη γυναίκα (Έλεν Μίρεν), η οποία πολύ γρήγορα του αποκαλύπτει τα πάντα για εκείνη. Ο χαρακτήρας του ΜακΚέλεν όμως είναι ένας επαγγελματίας απατεώνας που έχει ήδη ξεκινήσει να στήνει την κομπίνα του.

Μια Ευτυχισμένη Γυναίκα
Η Τζέμα Άρτερτον αναλαμβάνει δράση. Μια νοικοκυρά στα προάστια του Λονδίνου ζει μια μονότονη ζωή σύμφωνη με τις επιταγές του εργασιομανούς εγωκεντρικού συζύγου της και της φροντίδας τον παιδιών της. Μια μέρα θα φέρει τα πάνω κάτω όταν αγοράσει ένα εισιτήριο για το Παρίσι χωρίς επιστροφή, με μοναδική αποστολή να ξαναβρεί τον χαμένο εαυτό της.

Χωρίς Οικογένεια
Το κλασικό μυθιστόρημα του Έκτορα Μαλό περνά στη μεγάλη οθόνη. Ένα ορφανό αγόρι μεγαλώνει με τη θετή του μητέρα όταν αναγκάζεται να την αποχωριστεί για να βρεθεί στην επιμέλεια ενός περιπλανώμενου θιασάρχη, με τον οποίο θα σκληραγωγηθεί και θα τραγουδάει για να κερδίζει το ψωμί του.

Last Christmas
Η Εμίλια Κλαρκ ερωτεύεται σε ρυθμούς Wham. Mια νεαρή κοπέλα η οποία ένα χρόνο μετά από ένα δυσάρεστο συμβάν που παραλίγο να της στοιχίσει τη ζωή προσπαθεί να ορθοποδήσει χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Όταν φτάσουν τα Χριστούγεννα βρίσκει δουλειά ως ξωτικό σε ένα κατάστημα δώρων, ενώ παράλληλα κάνει ό,τι μπορεί για να καταφέρει να ξεκινήσει καριέρα ως τραγουδίστρια. Η καθημερινότητά της θα αρχίσει να παίρνει μια πιο αισιόδοξη τροπή όταν γνωρίσει τον άντρα που θα την κάνει να δει τη ζωή εντελώς διαφορετικά.

Σκυλομπελάς
Animation με ήρωα ένα σκυλάκι που είναι κάτι παραπάνω από απλός φίλους του ανθρώπου. Ένα χνουδωτό σκυλάκι γίνεται κληρονόμος της αμύθητης περιουσίας της ιδιοκτήτριάς του, προς τεράστια απογοήτευση των ανιψιών της οι οποίοι ανυπομονούσαν να απλώσουν τα χέρια στα πλούτη της. Όμως όταν μαθαίνουν ότι δεν είναι εκείνοι οι τυχεροί κληρονόμοι είναι πλέον αργά, μιας και έχουν διώξει το ανήξερο σκυλί το οποίο πλέον τριγυρνά στους δρόμους. Μόνη τους επιλογή να το βρουν πριν είναι πολύ αργά.

Ο Μαξίμ στην Εξουσία
Το τελευταίο μέρος της τριλογίας των Σοβιετικών Γκριγκόρι Κόζιντσεφ και Λεονίντ Τράουμπεργκ. Ο ήρωας της ιστορίας Μαξίμ είναι πλέον κομισάριος της κρατικής τράπεζας στην Αγία Πετρούπολη, μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση και προσπαθεί να εγκλιματιστεί στη νέα πραγματικότητα και της προκλήσεις των ριζοσπαστικών αλλαγών.

 

Κινηματογράφος

Δυστυχώς Απουσιάζατε
Από Χρήστο Μήτση 

Τρία χρόνια μετά το «Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ», το «στρατευμένο» κοινωνικό δράμα που του χάρισε τον δεύτερο Χρυσό Φοίνικα της καριέρας του, ο 83χρονος Κεν Λόουτς επιστρέφει με μιας παρόμοιας κοπής ταινία πάνω στην απελπιστική καθημερινότητα της σύγχρονης εργατικής τάξης. Τυπικός εκπρόσωπός της ο Ρίκι, αλλάζει δουλειές και, κυνηγώντας το μεροκάματο, προσπαθεί να συντηρήσει την τετραμελή οικογένειά του. Η γυναίκα του Άμπι φροντίζει ηλικιωμένους, σαν ένα είδος κοινωνικής λειτουργού, αλλά όσο κι αν οι δυο τους δουλεύουν όλο και σκληρότερα, η σφιχτή οικονομική τους κατάσταση παραμένει απαράλλακτη.

Ώσπου ο Ρίκι αποφασίζει να πάρει ένα μεγάλο επαγγελματικό ρίσκο, καθώς βλέπει σαν χρυσή ευκαιρία το να αγοράσει φορτηγάκι και να γίνει αυτοαπασχολούμενος μεταφορέας. Η Άμπι αναγκάζεται να πουλήσει το αμάξι της, οι δυο τους χρεώνονται, όμως τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως τα έχουν υπολογίσει, μια και, σε αντίθεση με το χολιγουντιανό σινεμά, σε αυτό του Λόουτς το καλοκουρδισμένο σύστημα αποδεικνύεται σχεδόν πάντα ισχυρότερο από τις επιθυμίες των «γραναζιών» του.

Το «Δυστυχώς Απουσιάζατε» αποδίδει σωστά το «Sorry we missed you», που αφήνουν ως μήνυμα οι κούριερ όταν δεν βρουν τον παραλήπτη, δεν μπορεί όμως να αποδώσει και την έννοια του «συγγνώμη που σας (ξε)χάσαμε/αγνοήσαμε» την οποία διαθέτει ο πρωτότυπος τίτλος. Μια σαφής αναφορά στην αδιαφορία των κρατούντων απέναντι στους μη έχοντες, οι οποίοι δίνουν κι εδώ άνισο αγώνα επιβίωσης.

Ο πολιτικά ευαίσθητος Βρετανός σκηνοθέτης, με τον σεναριογράφο Πολ Λάβερτι πάντα δίπλα του, τον αποτυπώνει σαν μια μοντέρνα τραγωδία (ο Ρίκι διαπράττει ύβρι φιλοδοξώντας να γίνει επιχειρηματίας), διαπλέκοντας εύστοχα, αν κι έντονα μελοδραματικά, τις κοινωνικές και τις ενδοοικογενειακές συνιστώσες του δράματος.

Το πώς δηλαδή η οικονομική ανέχεια προκαλεί συναισθηματική ανασφάλεια, ανεξέλεγκτη οργή και ρήξη των ανθρωπίνων σχέσεων, εντοπισμένη εδώ, λίγο εύκολα, στην αδυναμία επικοινωνίας μεταξύ πατέρα και γιου. Η τελική αίσθηση είναι αυτή μιας ισοπεδωτικής αλλοτρίωσης, επιβεβλημένης με ένα ελαφρά διδακτικό, αλλά –όπως πάντα στον Λόουτς– ειλικρινά συναισθηματικό τρόπο.

Μ. Βρετανία, Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Πού παίζεται
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
Έλλη
On map Ακαδημίας 64 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο)

2103632789

DOLBY DIGITAL

Παρ.-Κυρ. € 8,00. Δευτ., Τρ. & Πέμ. € 7,00. Κάθε Τετ. € 5,00

Πέμ.-Τετ.: 17.40/ 19.50/ 22.00, (Σάβ. & 00.10 είσ. € 5,00)

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
Δαναός
On map Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου)

2106922655

€ 8,00, 3D € 10,00, φοιτ. (Δευτ.-Πέμ.) € 6,50, παιδ. € 6,50. Τετ. γεν. είσ. € 5,00, ταινίες 3D € 7,00 (εκτός αργιών). Τηλ. αγορά εισιτηρίων με πιστωτική κάρτα στο τηλ. 2106922609. Ηλεκτρονικές κρατ.: www.danaoscinema.gr

Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 18.10/ 20.15/ 22.20

ΛΕΩΦ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ - ΑΧΑΡΝΩΝ
Αλεξάνδρα Europa Cinemas Digital
On map Πατησίων 77-79 & Λεωφ. Αλεξάνδρας (στάση ΗΣΑΠ Βικτώρια)

2108219298

DOLBY DIG

€ 7,50, άνεργοι € 5,00. Δύο φοιτητές με ένα εισιτήριο € 7,50. Άτομα τρίτης ηλικίας € 6,00. Κάθε Δευτ. & Τρ. 2 άτομα με ένα εισιτήριο.

Πέμ.-Τετ.: 16.45/ 18.30/ 20.20

Όσκαρ Digital
On map Αχαρνών 330 (ΗΣΑΠ Κάτω Πατήσια)

2102281563

DOLBY DIGITAL

€ 7,50. Παιδ. € 5,00, φοιτ., άνεργοι & άνω των 65 € 6,00. Τρ., Τετ. 2 άτομα με ένα εισιτήριο.

Πέμ.-Τετ.: 18.10/ 20.10/ 22.10

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
Διάνα
On map Περικλέους 14, Μαρούσι (ΗΣΑΠ Μαρούσι)

2108028587

DIGITAL

€ 8,00, φοιτ. € 6,50, παιδ. € 6,00, Τρ. & Πέμ. € 6,50, Τετ, € 5,00 (εκτός αργιών). Δωρεάν Parking

Πέμ.-Τετ.: 17.00/ 18.50/ 20.40

Κηφισιά Cinemax 3
On map Δροσίνη 16 (απέναντι στο Βάρσο), Κηφισιά

2106231601, 2106231933

DOLBY DIGITAL

€ 8,50, παιδ.-φοιτ., μαθητ., άνεργοι € 6,50. Κάθε Τετ. δύο άτομα με ένα εισιτήριο (εκτός αργιών). Πώληση εισ. με πιστ. κάρτα στο 80111300400 από σταθ. και www.cinemaxshop. 2108215327-2109703158 (από κινητό)

Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30

ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
Ζέα Digital Cinema
On map Χ. Τρικούπη 39, Mαρίνα Ζέας

2104521388

DOLBY DIGITAL

Παρ.-Κυρ. € 7,50, Δευτ., Τρ. € 5,00, Τετ., Πέμ. 2 άτομα € 8,00, παιδ., φοιτ. € 5,00, άνεργοι, πολύτεκνοι & άνω των 65 € 6,00. Πώληση εισιτ. με πιστ. κάρτα

Πέμ.-Τετ.: 17.00/ 19.00/ 20.50

Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
Σπόρτιγκ Digital Cinema
On map Κ. Παλαιολόγου 18, Ν. Σμύρνη

2109313360

€ 8,00 φοιτ.-παιδ. € 5,00, άνω των 65 € 7,00. Κάθε Τετ. γεν. είσ. € 5,00.

Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 18.10/ 20.00/ 22.00

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
Βάρκιζα
On map Θάσου 22, Βάρκιζα

2108973926

€ 8,00, παιδ.€ 6,00

Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 18.15/ 20.15/ 22.15

ΚΟΥΚΑΚΙ
Μικρόκοσμος
On map Λεωφ. Συγγρού 106, Κουκάκι, στάση μετρό Συγγρού-Φιξ

2109230081

DOLBY DIG

Παρ.-Κυρ. € 7,00, Δευτ., Τρ. € 5,00. Κάθε Πέμ. τα δύο άτομα € 8,00. Κυρ.-Τετ. € 5,00 μετά τις 22.30 (εκτός αργιών).

Πέμ.-Τρ.: 17.15/ 19.00/ 20.45/ 22.30, Τετ. 17.15/ 19.00/ 20.45

ΓΚΑΖΙ
Ταινιοθήκη της Ελλάδος
On map Ιερά Οδός 48 & Μεγ.Αλεξάνδρου 134-136, (ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός)

2103609695

€ 7,00, φοιτ.-παιδ., άνω των 65, ατέλειες & άνεργοι € 5,00. Κάθε Πέμ. τα δύο άτομα € 7,00

Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.15/ 22.00

ΔΑΦΝΗ - ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Ατλαντίς Classic Cinemas
On map Λεωφ. Βουλιαγμένης 245 (στάση μετρό Δάφνη)

2109711511, 2109750936

DOLBY SR 7.1

€ 7,50, παιδ.-φοιτ., άνω των 65 & άνεργοι (Δευτ.-Παρ.) € 6,50. Κάθε Τετ. € 5,00 (εκτός αργιών).

Αίθουσα 1 «Γιώργος Τζιώτζιος» Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 19.45/ 22.00

Κινηματογράφος

Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε. (Family Romance, LLC)
Σκηνοθεσια: Βέρνερ Χέρτσογκ
Παίζουν: Μαχίρο Τανιμότο, Ίσι Γιουίτσι

Περίληψη: Η εταιρεία «OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ Α.Ε.» μισθώνει ηθοποιούς που αναπληρώνουν συγγενείς, φίλους ή αγαπημένα πρόσωπα για λογαριασμό των πελατών της, ώστε να εξασφαλίζεται αυτό ακριβώς που δηλώνει η επωνυμία της. Οι υπάλληλοι της εταιρείας συμπαρίστανται στους πελάτες αναλαμβάνοντας ρόλους σε πάρτι, γάμους, κηδείες ακόμη και σε ιδιαίτερα προσωπικές στιγμές. Οι ανθρώπινοι δεσμοί μοιάζουν εύθραυστοι και προκατασκευασμένοι: Πόσους ρόλους υποδύονται στην πραγματικότητα οι άνθρωποι στις σχέσεις τους; Ποια είναι τα όρια της ευτυχίας και ποια αυτά της απεικόνισής της;

Ο ακούραστος Βέρνερ Χέρτσογκ διεισδύει στα έγκατα της Ιαπωνικής κοινωνίας και μας συστήνει μια ιδιότυπη μέθοδο ευτυχίας. Έχοντας γυρίσει ταινίες και στις επτά ηπείρους, αυτή τη φορά ο δαιμόνιος auteur εντυπωσιάζεται από ένα πραγματικό γεγονός που συμβαίνει στην Ιαπωνία, όπου εταιρείες μισθώνουν υπαλλήλους- ηθοποιούς για να παίξουν συγκεκριμένους ρόλους προσφέροντας μερικές στιγμές ευτυχίας σε μοναχικούς ανθρώπους, μια συνθήκη που είχαν αξιοποιήσει στις « Άλπεις» και ο Γιώργος Λάνθιμος με τον Ευθύμη Φιλίππου.

Ο κεντρικός ήρωας, που και στην πραγματικότητα εργάζεται σε μια τέτοια εταιρεία, προσλαμβάνεται από μια μητέρα για να υποδυθεί τον άγνωστο πατέρα της κόρης της. Εκείνος όμως θα αναπτύξει μια στενή και αληθινά πατρική σχέση με το κορίτσι, ενώ ταυτόχρονα καλείται να αντιμετωπίσει τα προσωπικά του προβλήματα. Παράλληλα όμως παρακολουθούμε και διάφορες άλλες μικρές ιστορίες: μιας νύφης που νοικιάζει έναν πατέρα για να τη συνοδεύσει στην εκκλησία τη μέρα του γάμου της, ή μια γυναίκα που προσλαμβάνει followers για να κάνει εντύπωση.

Κινούμενος ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και στη μυθοπλασία, και εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τα τοπία της Ιαπωνίας, ο Χέρτσογκ ουσιαστικά φτιάχνει μια ταινία για τον εκφυλισμό των σχέσεων, που τελικά έχει απρόσμενες διαστάσεις. Γιατί οι άνθρωποι που αγοράζουν αυτή τις ψεύτικες στιγμές, λάμπουν πραγματικά από χαρά σε αντίθεση με τον κεντρικό ήρωα, που πάντα είναι βυθισμένος στη μελαγχολία. Κι έτσι ο Γερμανός δημιουργός μοιάζει να αναρωτιέται αν τελικά αυτή η περιβόητη ευτυχία δεν είναι παρά μια απόφαση που μπορεί να πάρει κανείς για τον εαυτό του, ή απλώς μια απέλπιδα αναζήτηση.

Ειρωνικός απέναντι στις ανθρώπινες σχέσεις αλλά ταυτόχρονα και βαθιά υπαρξιστής σχετικά με την ανθρώπινη φύση που αναζητάει μια αλήθεια που ίσως δεν αντέχει, ο Χέρτσογκ υπογράφει την πιο ιδιαίτερη ταινία του, που ισορροπώντας στην κόψη του ξυραφιού ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα, θέτει ένα καίριο ερώτημα: κατά πόσο είναι εφικτή η ευτυχία, ή τελικά αν όλο αυτό το κυνηγητό δεν είναι τίποτα άλλο από μια εναλλαγή ρόλων και προσωπείων.

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.